Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Bankowa rewolucja w płatnościach. Urząd ostrzega przed wyłudzeniami danych

35
Podziel się:

Dyrektywa unijna PSD2 wejdzie w życie już 14 września i wymusi na bankach zmiany w sposobie autoryzacji swoich klientów. A to stwarza nowe możliwości oszustom czyhającym na nasze poufne informacje. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego przestrzega przed udostępnianiem ich u niezweryfikowanych źródeł.

UKNF ostrzega przed fałszywą korespondencją z banków
UKNF ostrzega przed fałszywą korespondencją z banków (Fotolia)

Dyrektywa PSD2 ma w założeniu zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z elektronicznych usług płatniczych. Zakłada ona obowiązek wprowadzenia procedury tzw. silnego uwierzytelnienia, które wymaga od banków potwierdzenia tożsamości swoich klientów na dwa różne sposoby (np. kod PIN lub hasło i kod SMS wysyłany każdorazowo przy logowaniu i transakcji).

Jednakże osoby nieprzygotowane na zmiany mogą być narażone na nowe formy oszustw, przed którymi przestrzega UKNF. Szczególnie niebezpieczne są tzw. ataki phishingowe – czyli podszywanie się pod osobę lub instytucję celem wyłudzenia informacji lub danych.

Dlatego korzystający z ofert bankowych muszą zwracać uwagę, czy przychodząca od banku korespondencja jest rzeczywiście przez ten bank wysyłana. UKNF zwraca uwagę, że powinniśmy uważać na "wszelkiego rodzaju wiadomości mailowe, SMS oraz próby kontaktu telefonicznego powołujące się na wejście w życie nowych rozwiązań, gdzie klient proszony jest o przekazanie informacji zawierających dane wrażliwe".

Zobacz także: Zobacz także: Zrównoważony rozwój. Firmy stoją przed wyzwaniem

Wrażliwymi danymi są m.in. dane logowania do bankowości elektronicznej, kody autoryzacyjne i kody PIN, a także dane osobowe.

Klienci muszą też uważać na linki i załączniki zawarte w fałszywych e-mailach od banku. Oszuści często za nimi ukrywają programy śledzące, które łatwo mogą "zapamiętać" nasze dane, a następnie ułatwić wykorzystanie ich w niepożądany przez nas sposób.

UKNF zwraca też uwagę na wykonywanie podejrzanych płatności czy przelewu internetowego i zaleca konsumentom korzystanie tylko z zaufanych i znanych przez nich stron internetowych. Urząd zachęca również do kontaktu z dostawcą usług płatniczych w razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z korzystaniem z usług bankowych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(35)
gkwrg
5 lata temu
Utrudniają i upierają życie klientom.Żadne bezpieczeństwo
an
5 lata temu
Bank jest bezpieczny tylko dla pozostających na bieżąco w debecie.Posiadacze lokat i innych aktywów muszą uciekać z banków bo nie zapewniają bezpieczeństwa .Bankiera od złodzieja można czasami tylko rozróżnić po kolorze kołnierzyka koszuli.
no tak
5 lata temu
babcia nie ma konta bo listonosz przyniesie raz w m-cu te 1230 zlotych ot cała forsa na cały m-c
chce wiedziec
5 lata temu
a za co ? te paniusie blondynki biorą po 60 tysiecy m-cznie , chyba za to by pilnowac naszych pieniedzy
Markiz
5 lata temu
Ludzie nie panikujcie.Jest coraz więcej przekrętów dlatego banki starają się zabezpieczyć siebie i nas przed stratami. Wierzcie mi , banki nie lubią tracić kasy
...
Następna strona