Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Europa Środkowa - raj dla banków

0
Podziel się:

Sektor bankowości detalicznej w Europie Środkowej kontynuuje dwucyfrowe tempo wzrostu – wynika z raportu przygotowanego przez firmę konsultingową Deloitte.

Europa Środkowa - raj dla banków

*Sektor bankowości detalicznej w Europie Środkowej kontynuuje dwucyfrowe tempo wzrostu – wynika z raportu przygotowanego przez firmę konsultingową Deloite. *
Według prognoz należy się spodziewać utrzymania tej tendencji w nadchodzących latach. W głównej mierze dzięki rozwojowi tradycyjnych rynków środkowoeuropejskich, takich jak Polska, oraz obszarów charakteryzujących się gwałtownym tempem reform i rozwoju sektora bankowego, np. Rosji, Ukrainy czy krajów bałkańskich.

_ W okresie wrzesień 2005-wrzesień 2006 aktywa sektora bankowego w Bułgarii i Rumunii wzrosły odpowiednio o 30,4 proc. i 31,3 proc. _Autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że rynek bankowości detalicznej w Europie Środkowej charakteryzuje ostra konkurencja, na którym rządzi zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. Takie podejście widoczne jest przede wszystkim działaniach rozwojowych związanych ze zdobyciem pozycji na rynku i pozyskaniem bazy klientów stanowiącej podstawę dalszego wzrostu.

Zmusza to banki do podejmowania inicjatyw i poszukiwania rozwiązań umacniających ich pozycję, np. rozbudowy alternatywnych kanałów dystrybucji, tworzenia nowych produktów, tworzenia lub dostosowania modelu do klientów w różnych niszach rynkowych oraz implementacji rozwiązań IT (np. systemów typu workflow wspierających przebieg procesu kredytowego).

_ Wskaźnik ubankowienia w Polsce wynosi 62,6 proc. PKB w porównaniu do 265,3 proc. w strefie euro _Zgodnie z zaleceniami autorów raportu banki, dążąc do zdobycia jak największego udziału w rynku, powinny również zwrócić uwagę na wprowadzenie usprawnień podnoszących efektywność działania, np. optymalizację kosztów lub reorganizację funkcji back office. Powyższe inicjatywy sprawiają, że sektor bankowy pozostaje atrakcyjny dla obecnych i potencjalnych inwestorów, co jest widoczne na przykładzie nowych graczy na polskim rynku, którzy z sukcesem budowali swoją działalność od początku.

W takim wypadku kluczowymi czynnikami sukcesu okazały się być: odpowiednie zidentyfikowanie niszy klientów oraz stworzenie właściwego modelu biznesowego obejmującego czytelną i przejrzystą value proposition oraz podejście marketingowe. Przykłady banków, które pojawiły się na polskim rynku w ciągu ostatnich lat dowodzą, że nawet w krótkim czasie możliwe jest osiągnięcie sukcesu na rynku bankowości detalicznej w Europie Środkowej. Powinno to stanowić zachętę dla potencjalnych inwestorów, pokazując, iż na rynku środkowoeuropejskim nie brakuje miejsca dla nowych graczy w sektorze bankowości detalicznej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)