Szansa na wyższe emerytury wypływa z odnalezienia cennych dokumentów zawodowych, które często giną w otchłaniach domowych archiwów. Według ZUS są one kluczowe dla osób ubiegających się o wyższe świadczenia emerytalne.
Niekompletne dane w systemie ZUS dotyczące naszej historii zawodowej można uzupełnić, dostarczając odpowiednie dokumenty, co może poprawić naszą sytuację emerytalną. Ta kwestia ma szczególne znaczenie dla tych, którzy rozpoczęli swoją karierę przed rokiem 1999.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Stare zmiany w systemie emerytalnym teraz mogą wpływać na wysokość emerytur, a osoby, które mają za sobą ponad 25 lat pracy, mogą być uprawnione do wyższych stawek świadczeń, jak zauważa ZUS.
Dla kogo wyższa emerytura?
- Zlikwidowane lub przekształcone zakłady pracy powinny mieć swoich prawnych następców, którzy przejęli ich archiwalne dokumenty - mówiła Iwona Kowalska-Matis, rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku, w rozmowie z Interią. ZUS pomoże wskazać, jakie dokumenty będą potrzebne.