Pracowałeś przed 1999 r.? Ta wiadomość od ZUS cię ucieszy
Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do osób pracujących przed 1999 r. o uzupełnienie dokumentacji zatrudnienia. Brak świadectw pracy może obniżyć emeryturę. ZUS oferuje pomoc w odnalezieniu brakujących aktów, co może znacząco wpłynąć na wysokość świadczeń.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) podkreśla znaczenie posiadania pełnej dokumentacji zatrudnienia dla osób pracujących przed 1999 r. Reforma emerytalna z tego roku zmieniła sposób wyliczania świadczeń, uzależniając je od udokumentowanych okresów składkowych i nieskładkowych. Brak dokumentów może skutkować niższą emeryturą.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kupił wyspę na końcu świata. "Jedna z szalonych rzeczy"
Osoby, które przepracowały ponad 25 lat, mogą zwiększyć swoje świadczenia, dostarczając brakujące dokumenty.
ZUS informuje, że zlikwidowane lub przekształcone zakłady pracy powinny mieć prawnych następców, którzy przejęli archiwa. W przypadku istniejących firm, warto zwrócić się o wydanie kopii dokumentacji.
Jeśli firma została zlikwidowana, należy poszukać jej prawnych następców lub sprawdzić archiwa państwowe. ZUS deklaruje wsparcie w identyfikacji brakujących aktów, co może wpłynąć na wysokość emerytury.
To ważne, aby osoby z długim stażem pracy nie traciły na wysokości świadczeń z powodu braków w dokumentacji.