Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bezpieczeństwo bankowości mobilnej. Na co musisz uważać?

0
Podziel się:

Coraz częściej korzystamy z usług bankowych za pośrednictwem smartfonów. By nasze pieniądze były bezpieczne, warto pamiętać o kilku prostych zasadach.
Postęp technologiczny sprawia, że nowoczesne...

Bezpieczeństwo bankowości mobilnej. Na co musisz uważać?

Coraz częściej korzystamy z usług bankowych za pośrednictwem smartfonów. By nasze pieniądze były bezpieczne, warto pamiętać o kilku prostych zasadach.

Postęp technologiczny sprawia, że nowoczesne telefony komórkowe i smartfony służą nam jako małe, przenośne komputery. I tak samo jak komputery narażone są na próby przejęcia danych umożliwiających dostęp do naszego rachunku bankowego. Dlatego też – tak samo jak w przypadku komputerów - by uniknąć kłopotów, warto pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, których stosowanie zminimalizuje ryzyko tego, że padniemy ofiarą cyberataku.

X PRZYKAZAŃ BEZPIECZEŃSTWA W BANKOWOŚCI MOBILNEJ:

  1. Ustaw blokadę dostępu do telefonu – z urządzenia może korzystać wyłącznie osoba, która poda prawidłowy kod *PIN *lub specjalne *hasło *(w przypadku logowania tzw. wężykiem).
  2. W przypadku telefonu z systemem Android zainstaluj oprogramowanie antywirusowe – to zabezpieczy telefon przed wirusami i aplikacjami szpiegowskimi.
  3. Świadomie korzystaj z *internetu *na urządzeniu mobilnym – unikaj stron, których pochodzenie nie jest Ci znane. Zachowaj daleko idącą ostrożność przy otwieraniu załączników do poczty elektronicznej odbieranej przez smartfona (zwłaszcza w stosunku do zawartych w wiadomościach odnośników, tzw. hiperlinków).
  4. Aktualizuj system operacyjny – najnowsze wersje najczęściej w większym stopniu chronią nasze bezpieczeństwo.
  5. Nie stosuj oczywistych i łatwych do odgadnięcia kodów PIN, nie zapisuj ich w telefonie lub na kartce. Wrażliwe dane – kody PIN, hasła, numery kart kredytowych – zapisane w pamięci telefonu lub na karcie pamięci, powinny być zaszyfrowane. Nie wysyłaj wrażliwych danych w wiadomościach SMS. Nie podawaj ich nigdy na żadnych stronach czy w odpowiedzi na żądania otrzymane e-mailem. Pamiętaj, że te informacje są Twoją tajemnicą i bank nigdy nie żąda ich podania za wyjątkiem logowania do aplikacji.
  6. Nie pozwalaj korzystać z telefonu innym użytkownikom, a gdy jest to niezbędne, *wyloguj się z aplikacji *do obsługi bankowości mobilnej.
  7. Nie loguj się do serwisu bankowego, gdy smartfon łączy się z siecią za pośrednictwem publicznego, niezabezpieczonego punktu dostępowego WiFi.
  8. Przed ściągnięciem i zainstalowaniem aplikacji mobilnej, upewnij się, że na pewno pochodzi ona z banku – pobieraj je tylko z oficjalnych sklepów z aplikacjami, hakerzy chętnie atakują użytkowników za pośrednictwem podstawionych aplikacji.
  9. Jeżeli korzystasz z usług bankowych za pośrednictwem serwisu lite, zanim wpiszesz jakiekolwiek swoje dane, sprawdzić, czy w przeglądarce znajduje się poprawny adres serwisu internetowego banku
  10. Dbaj o bezpieczeństwo fizyczne - nie loguj się w miejscach, gdzie istnieje ryzyko, że złodziej wyrwie Ci telefon z ręki. Sesja bankowości mobilnej wygasa zwykle po 10 minutach braku aktywności. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie wspominany wcześniej PIN do telefonu.
eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)