Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bezpieczny bank w komórce. O czym musisz pamiętać?

0
Podziel się:

Nowoczesne telefony komórkowe i smartfony to tak naprawdę małe, przenośne komputery. Nie więc dziwnego, że coraz częściej za pośrednictwem tych urządzeń korzystamy z usług bankowych. Czy to jest bezpieczne?

Bezpieczny bank w komórce. O czym musisz pamiętać?

Bankowość mobilna to nowoczesna odmiana bankowości internetowej umożliwiająca korzystanie z konta bankowego przez telefon komórkowy lub smartfon. Można to robić na dwa sposoby:

  • za pośrednictwem serwisu bankowego w wersji „light”, czyli odchudzonej wersji strony internetowej dostosowanej do wymagań urządzeń mobilnych,
  • lub za pomocą specjalnie dedykowanej aplikacji. Strony „light”Bez względu na to, którą opcję wybierzemy, powinniśmy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. W przypadku „odchudzonej” na potrzeby bankowości mobilnej strony internetowej banku, są one takie same, jak w przypadku standardowych serwisów internetowych.

Jak podkreślają bankowcy, równie ważne jest to, by nie podawać nikomu naszych haseł i innych danych służących do korzystania z bankowości internetowej. - _ Ważne jest też instalowanie aktualnego oprogramowania, pobieranego tylko z wiarygodnych źródeł. Ponadto dla telefonów z systemem operacyjnym Android warto zainstalować oprogramowanie antywirusowe _– wskazuje ekspert eurobanku.
Aplikacje mobilneGdy korzystamy z usług bankowych za pomocą aplikacji, powinniśmy pamiętać o tym, by pobierać je ze sklepów dedykowanych dla odpowiednich systemów operacyjnych: Google Play - dla Android; App Store - dla iOS (iPhone) i Windows Phone Store - dla Windows Phone. _ - Są to najbardziej wiarygodne źródła do pobierania aplikacji, a w przypadku App Store i Windows Phone Store – jedyne możliwe dla odpowiadających im systemów _ – podkreśla Wojciech Mikołajczyk z eurobanku i dodaje, że aby pobrać aplikację, trzeba wcześniej uzyskać dostęp do tych sklepów, a to wymaga od użytkownika konfiguracji telefonu, np. w przypadku Androida konieczne jest posiadanie konta pocztowego w Google.
Gdy stracisz smartfonaObawy użytkowników budzić może także bezpieczeństwo ich finansów w przypadku utraty smartfona – zagubienia lub kradzieży – z zainstalowaną aplikacją bankowości mobilnej. W takiej sytuacji Powinniśmy wtedy niezwłocznie skontaktować się z bankiem i poinformować go o utracie telefonu. W takiej sytuacji najczęściej spotykane są dwa rozwiązania:

  • Jeśli aplikacja mobilna jest ściśle związana z telefonem i kontem bankowym - "odpina" się aplikację od konta bankowego i tym samym usuwa możliwość dostępu do konta bankowego z aplikacji na zgubionym telefonie. W takiej sytuacji nawet osoba znająca nasze hasło, nie skorzysta z aplikacji.
  • Jeśli aplikacja wymaga podawania loginu i hasła do konta bankowego - zaleca się zmianę hasła, by nikt - nawet posiadając nasz telefon - nie mógł się zalogować do tego konta.
bezpieczeństwo
eurobank
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)