Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|

Firmy tracą pieniądze, a klienci cierpliwość. To narzędzie ma rozwiązać problem kolejek

10
Podziel się:

Kolejki w sklepach bywają tak duże, a stanie w nich tak irytujące, że pewnie część z Was rozmawia o nich z rodziną przy świątecznym, suto zastawionym stole. Okazuje się, że prawdziwą przyczyną kolejek może być źle ułożony grafik pracowników. Jest narzędzie, które może to zmienić, a wymyśliła je Polka.

Grzegorz Galos i Karolina Dolaś - twórcy Grafika Optymalnego
Grzegorz Galos i Karolina Dolaś - twórcy Grafika Optymalnego

"Kto z państwa jest ostatni w kolejce" - to chyba jedno z najbardziej polskich pytań, jakie można usłyszeć. Czekamy na poczcie, odmierzamy czas do spotkania z lekarzem,a przed świętami w drodze do sklepowej kasy spędzamy średnio 18 minut.

Stanie w kolejce może wyczerpać naszą cierpliwość. Niemal co drugi klient (46 proc.) jest skłonny zrezygnować z zakupów, widząc tłum oczekujący na obsługę. Okazuje się, że nawet automatyzacja sklepów nie rozwiązuje problemu. Prawdziwą przyczyną kolejek może być źle ułożony grafik.

Zobacz także: Zobacz także: Polskie startupy chcą podbić świat. Wśród nich "inteligentny stetoskop"

Karolina Dolaś jest przedsiębiorcą. Od lat zawodowo zajmuje się planowaniem czasu pracy. Wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzyła Grafik Optymalny. Narzędzie ma pomagać firmom w obsłudze ich klientów.

- Tematem czasu pracy zajmowałam się od dziecka. Najpierw u mamy w pracy, pomagając przy kartach ewidencji, a potem w kolejnych korporacjach, układając grafiki pracownicze. Znałam skalę problemu, z jakim mierzą się firmy zatrudniające w różnych systemach czasu pracy, przy mieszanej strukturze zatrudnienia i wiedziałam, jak go rozwiązać – tłumaczy money.pl Karolina Dolaś.

Pani Karolina stworzyła system w 2014 roku. Pomógł jej w tym Grzegorz Galos. Jaki jest związek między kolejkami a grafikiem? Często jest tak, że przełożeni planują go, nie biorąc pod uwagę wielu zmiennych, jak np. dostosowania do poziomu sprzedaży. Okazuje się wtedy, że więcej osób pracuje w porach, gdy jest mniej klientów.

- Przez złe planowanie czasu pracy firma traci pieniądze - zarówno kiedy na zmianie brakuje pracowników, bo to powoduje kolejki i ogranicza potencjalne przychody, jak i wtedy, gdy jest ich zbyt wielu. Menadżerowie często tego nie rozumieją. Koszty pracy powinny być optymalnie dostosowane do założeń biznesowych. Jeśli na zmianie może pojawić się pracownik z niższym wynagrodzeniem, nasz system sam to zaproponuje – dodała nasza rozmówczyni.

Pierwszą firmą, która skorzystała z oprogramowania, była sieć sklepów Flying Tiger. Pani Karolina twierdzi, że dyrektor regionalną sieci poznała... właśnie w kolejce.

- To był zupełny przypadek. Spotkałyśmy się podczas zakupów w sklepie. Przekonałam panią dyrektor, że główną przyczyną kolejek nie byli pracownicy, tylko niewłaściwie ułożony grafik pracy. Mieliśmy już wtedy gotowy produkt i pierwszych klientów, którym pomógł on usprawnić obsługę i zmierzyć się ze żmudnym i skomplikowanym procesem tworzenia grafików pracy. Porozmawiałyśmy i kupiła moje rozwiązanie.

Dziś Grafika Optymalnego używają takie firmy jak Samsung, Radisson Blue, North Food, Travelist, Amcor, Takeda czy Lilou. Oprogramowanie jest wykorzystywane do planowania czasu pracy ok. 15 tysięcy pracowników.

Oprogramowanie działa w modelu SaaS, co oznacza, że usługa jest udostępniania klientom przez internet w tzw. chmurze. Startup pracuje dziś nad rozwojem produktu do przewidywania zachowań pracowników. Dzięki temu pracodawcy mają przygotować się na pewne zjawiska, zanim one nastąpią, jak np. rotacja pracowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
Anka
6 lat temu
Na zmianie powinno być 4 kasjerów wg standardów sieci, ale kierownik w ramach cięcia kosztów wystawia dwóch i uważa ,że wydzierając się na nich wymusi wydajność 2x większą na każdym z nich. Ewentualnie w ogóle mają gdzieś wydajność i obsługę klienta, ważne że zaoszczędzą na obsadzie zmiany. Komfort klienta jest na szarym końcu.
Bartek
6 lat temu
Jest 3 kasy jedna czynna bo ekspedientki rozkładaj towar mimo ze kolejka 20 osob stoi i traci czas w Słynnym ALDI ja nie czekam zostawiam towar i wychodze .
Klient
6 lat temu
Wystarczy że będzie więcej kas samoobsługowych i nie będzie kolejek przy kasach w sklepach dużych nie ma właśnie takich kas. Dlatego też są kolejki. Kasjerki i tak obsługują jak na akord, szkoda tych kobiet.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Roziu
6 lat temu
"Menadżerowie często tego nie rozumieją." - to oznacza, ze taka osoba nie powinna byc menadzerem - to oczywiste. Po drugie kolejki tworza sie przez taka niefrasobliwosc podczas stania w kolejce. Tu gadka, tam gadka i wszystko sie wydluza w czasie (jak na swiatlach). Zle zarzadzanie widac golym okiem w Biedronce.
Jaro
6 lat temu
Ktoś widział kolejki w Samsungu ? :) :) :)To, że trzeba więcej pracowników na zmianie, gdy jest więcej klientów, to oczywista oczywistość znana od lat. A, że kolejki są na poczcie to już inna kwestia. Niektóre firmy (państwowe, monopole) się długo nie zmienią i żadna aplikacja im w tym nie pomoże.
JA
6 lat temu
Problemem nie są grafiki czy jakieś programy tylko płace. Jakby były godne płace byli by ludzie do pracy. Nie ma ludzi do pracy są kolejki.
a czy ktoś to...
6 lat temu
Startup...... Czyli póki co firma nic nie sprzedała a żyje z pasożytowania na różnych grantach, funduszach, dotacjach ..... Czytamy, że oprogramowanie jest używane gdzieś tam ale nie dowiemy się ile firma zarobiła na sprzedaży tego oprogramowania.... Czyli ciągle jest to startup - firma, do której trzeba dokładać by istniała, a nie firma, która istnieje bo przynosi dochody.
Buksy Na S...
6 lat temu
Grafik pracu ekspedientki :3 godziny : od 7 do 10 ,przerwa do poldnia ,dwie godzine od 1200 do 14 ,przerwa dogodzdziny17 i 3 godziny od 17 do2000..Ze wzgledu na wyjatkowo wysoka place ekspedientek ,powyzej 5000 miesiecznie menadzery nie powinni miec zadnego problemu z wprowadzeniem grafika ulatwiajacego zycie kupujacym .