Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polscy przedsiębiorcy to optymiści

0
Podziel się:

Ponad trzy czwarte polskich biznesmenów z coraz większym optymizmem patrzy w przyszłość.

Polscy przedsiębiorcy to optymiści

Ponad trzy czwarte polskich biznesmenów z coraz większym optymizmem patrzy w przyszłość - wynika z Międzynarodowego Raportu Biznesu Grant Thornton 2008.

Nadzieje polskich przedsiębiorców zyskały odzwierciedlenie w pozycji w rankingu _ Grant Thornton _ 2008: z 21. lokaty w roku 2007 (gdy optymistycznie nastawionych było 42% netto respondentów) awansowaliśmy na miejsce 6 (odsetek ten sięgnął 78% respondentów netto). Na przestrzeni 5 lat wskaźnik optymizmu polskich przedsiębiorców wzrósł o 110%. Głównymi czynnikami wpływającymi na taki wynik są: sytuacja gospodarcza (wskazywana przez 69% respondentów), sytuacja polityczna (41%), intuicja własna (19%) i polityka monetarna (16%).

Wyniki Raportu wskazują, że notowane obecnie zadowolenie przedsiębiorców oparte jest przede wszystkim na wysokich wskaźnikach koniunkturalnych.

Należy jednak podkreślić, że nasza gospodarka - wskutek braku aktywności władz w znoszeniu barier rozwoju przedsiębiorczości - nie jest przygotowana na osłabienie.

A jeśli spełnią się prognozy, zakładające taki właśnie rozwój, w dużym stopniu odbije się to na portfelu zamówień, a co za tym idzie - poziomie optymizmu wśród przedsiębiorców - twierdzą eksperci z Konfederacji Pracodawców Polskich.

Niemniej przedsiębiorcy już teraz dobrze sobie radzą w niesprzyjającym otoczeniu. Co nie zmienia faktu, że na gospodarkę negatywnie wpływa wiele czynników: brak pracowników, gwałtowny wzrost płac, wysokie pozapłacowe koszty pracy, skomplikowany system podatkowy, czy zapaść sądownictwa gospodarczego.

Jeżeli w krótkim - a najdalej średnim - okresie problemy te nie zostaną rozwiązane, to nawet najtwardsi optymiści zaczną postrzegać swą przyszłość w ciemnych barwach"- komentuje Adam Ambrozik, ekspert KPP.

przedsiębiorcy
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)