Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

AAA Auto sprzedało 70 tys. aut w 2020 r.; w tym roku możliwe ok. 86 tys.

2
Podziel się:

AAA Auto sprzedało 70 tys. samochodów w 2020 r., podała spółka. Według AAA Auto, cel powrotu do wolumenów sprzedaży z 2019 r. w tym roku lub nawet ich przekroczenie, jest realistyczny. Oznaczałoby to, że grupa powinna sprzedać w tym roku około 86 tys. aut.

AAA Auto sprzedało 70 tys. aut w 2020 r.; w tym roku możliwe ok. 86 tys.

"Chociaż sieć AAA Auto, zarządzana przez Aures Holdings, nie mogła sprzedawać samochodów przez wiele tygodni w różnych krajach w zeszłym roku z powodu ograniczeń wprowadzonych przez rządy, a następnie sprzedawała je głównie on-line, osiągnęła piąty najlepszy wynik sprzedaży w swojej prawie trzydziestoletniej historii. Spośród 70 000 sprzedanych samochodów, tradycyjnie najwięcej sprzedano ich w Czechach, a następnie na Słowacji, w Polsce i na Węgrzech. Tym samym AAA Auto zajmuje pozycję największego dealera samochodów w ramach jednego podmiotu gospodarczego. Pomimo zeszłorocznej pandemii, grupa przekroczyła łączną liczbę 2,5 mln klientów obsługiwanych od 1992 roku" - czytamy w komunikacie.

W ubiegłym roku AAA Auto sprzedała 40 000 samochodów w Czechach, 14 000 na Słowacji, 13 500 w Polsce i 2 500 na Węgrzech.

"Spadek naszej sprzedaży z powodu pandemii wynosi około 19% w grupie. To niższa liczba niż w przypadku sprzedaży nowych samochodów i potwierdza sukces naszej strategii szybkiego przejścia na sprzedaż on-line, zwłaszcza podczas pierwszej blokady w marcu. Przez pięć tygodni bez pracy oddziałów nie mieliśmy zerowej sprzedaży i pozyskaliśmy kilka tysięcy nowych klientów" - powiedziała dyrektor generalna Aures Holdings Karolina Topolova, cytowana w komunikacie.

W zeszłym roku w AAA Auto sprzedano on-line łącznie 7 500 samochodów o łącznej wartości prawie 2 mld CZK (około 34 mln zł). Natomiast średnia cena sprzedanego w Polsce używanego samochodu wzrosła do 32 725 zł w porównaniu z 32 270 zł w 2019 roku.

"Cieszę się, że pomimo wszystkich komplikacji związanych z pandemią koronawirusa, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik sprzedażowy. Największy udział w tym ma nieoczekiwany sukces sprzedaży internetowej. Do tego typu handlu przygotowywaliśmy się od kilku lat, a pojawienie się koronawirusa przyspieszyło ten proces z miesięcy do dni i godzin. Nasza zdolność do sprzedaży samochodów poza oddziałami rosła z każdą blokadą i obecnie stanowi około pięćdziesięciu procent dotychczasowej sprzedaży. W szczególności dziękujemy klientom, którzy szybko przystosowali się i przyzwyczaili do zakupu używanego samochodu za pośrednictwem komputera i naszego call center. Oczywiście cały proces nie mógłby przebiegać bez oddanych pracowników, którym chciałabym również podziękować za ich pracę w najtrudniejszym roku naszej grupy" - powiedziała Topolova.

W tym roku firma skupi się na wzroście liczby sprzedawanych samochodów i ekspansji, jeśli pozwoli na to sytuacja pandemiczna, zapowiedziano.

"Wszystko wskazuje na to, że sytuacja ekonomiczna ludzi może się pogorszyć. Z doświadczenia kryzysu gospodarczego sprzed dziesięciu lat wiemy, że takie warunki przeważnie oznaczają większy popyt na używane samochody. Dlatego uważam, że nasz cel powrotu do wolumenów sprzedaży z 2019 roku w tym roku lub nawet ich przekroczenie, jest realistyczny. Oczywiście wszystko będzie zależało od tego, czy i jak szybko zakończy się kryzys związany z koronawirusem. Oznaczałoby to, że grupa powinna sprzedać w tym roku około 86 000 aut. Jednocześnie chciałabym docenić obecną pomoc państw, która we wszystkich krajach naszej działalności pozwala nam w sposób zasadniczy przezwyciężyć kryzys" - podsumowała Topolová.

Najpopularniejszym samochodem sprzedawanym w całej grupie od dawna jest Škoda Octavia. Jest siłą napędową szczególnie w Czechach i na Słowacji, gdzie zajęła pierwsze miejsce. W Polsce zajęła trzecie miejsce, a na Węgrzech czwarte. Drugie i trzecie miejsce w Czechach i na Słowacji zajmują dwa inne bardzo popularne modele, którymi są Škoda Fabia i Volkswagen Passat. Natomiast Opel Astra od dawna cieszy się największą popularnością w Polsce i na Węgrzech, zajmując 9 miejsce na Słowacji, a w Czechach 29. Ford Focus zajmuje z kolei drugie miejsce w tych krajach.

TOP 10 najlepiej sprzedających się samochodów w sieci AAA Auto w 2020 roku był następujący:

Republika Czeska Słowacja Polska Węgry
Škoda Octavia Škoda Octavia Opel Astra Opel Astra
Škoda Fabia Škoda Fabia Ford Focus Ford Focus
VW Passat VW Passat Škoda Octavia Suzuki Swift
Škoda Superb VW Golf Škoda Fabia Škoda Octavia
VW Golf KIA Sportage VW Passat VW Passat
Hyundai i30 Škoda Superb Opel Insignia Renault Megane
Ford Focus Kia Ceed VW Golf VW Golf
Škoda Rapid Ford Focus Opel Corsa Ford Mondeo
Kia Ceed Opel Astra Renault Clio Opel Corsa
Ford Mondeo Hyundai i30 Dacia Duster Suzuki Vitara

W Polsce w 2020 roku najpopularniejszą wersją auta używanego jest hatchback, którą kupiło 42% klientów. To wciąż najwyższy wskaźnik wśród wszystkich krajów, ponieważ generalnie można zaobserwować rosnący trend popularności wersji kombi. Na przykład w Czechach auta kombi zajęły pierwsze miejsce, po raz pierwszy od 29 lat, od kiedy AAA Auto rozpoczęła działalność. W Polsce ponad 18% osób kupiło kombi, podano także.

"Duży wpływ na ten trend miała pandemia, ponieważ ludzie kupowali samochody z myślą o większym bezpieczeństwie, aby bardziej chronić się przed wirusem. Podróżowanie własnym samochodem jest bowiem bezpieczniejsze niż transportem publicznym. Coraz większą popularnością cieszą się SUV-y, które stanowiły prawie 18% całkowitego wolumenu sprzedaży samochodów w Polsce. W 2019 roku było to o ponad 2% mniej" - powiedziała dyrektor.

W ubiegłym roku większość klientów - aż 70%, wybrała samochody benzynowe, podobnie jak w 2019 roku. Z kolei, samochody z napędem alternatywnym były sprzedawane na Słowacji dwa razy częściej niż w 2019 roku. W Polsce samochody wyposażone w automatyczną skrzynię biegów preferowało około 13% klientów. Mimo, że w 2020 roku widać wzrost jej popularności, to nadal mniej klientów wybierało taką skrzynię biegów, niż np. w Czechach i na Słowacji, gdzie jest preferowana przez jedną czwartą klientów.

Grupa AAA Auto jest częścią Aures Holdings, należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. W Polsce grupa funkcjonuje jako Autocentrum AAA Auto Sp. z o.o. Spółka posiada 57 oddziałów, w tym 13 w Polsce. AAA Auto sprzedało w Polsce 15 tys. aut używanych w 2019 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Lichon
rok temu
Opinie to opinie,kazdy moze miec inne :) ja auto u nich kupilem i nie narzekam, jezdze juz sporo i nic sie nie dzieje. z ceną tez jakoś nie zdzierali :)
Wujek AA
3 lata temu
AAA sponsoring firmy która jest cwaniakiem - poczytajcie opinie w Googlach ...