Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Anwim liczy na większą obecność sieci Moya w dużych miastach

0
Podziel się:

Anwim - właściciel sieci stacji Moya - liczy na zwiększenie obecności placówek sieci w największych polskich miastach, poinformował ISBnews członek zarządu spółki, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju sieci Moya Paweł Grzywaczewski.

Anwim liczy na większą obecność sieci Moya w dużych miastach

"Chcielibyśmy w większym stopniu niż do tej pory zaistnieć w większych miastach, jest to dla nas strategicznie istotne - pytanie tylko, co jesteśmy w stanie realnie uzyskać. Franczyz w dużych miastach pozyskać praktycznie nie sposób, bo zostały już tylko nieliczne lokalizacje, natomiast budowanie nowych stacji własnych w dużych miastach jest obarczone bardzo dużym ryzykiem co do tego, czy w ogóle uda się uzyskać stosowne pozwolenia. Włodarze miast nie są zbyt przychylnie nastawieni do budowy stacji paliw, szczególnie w centrach miast" - powiedział Grzywaczewski w rozmowie z ISBnews.

Zaznaczył, że naturalnym środowiskiem, w którym Moya chciałaby się odnaleźć są natomiast obrzeża większych miast, bądź dzielnice wynikające z ich naturalnego rozwoju.

"Mamy co najmniej kilka projektów na różnym etapie zaawansowania, które dadzą nam obecność w większych miastach, choć niekoniecznie w ścisłym centrum. Z tą myślą kupiliśmy na przykład stację w Nadarzynie pod Warszawą, która bardzo dobrze się rozwija. Zresztą pewne sukcesy na tym polu mamy, bo w zeszłym roku udało nam się pozyskać kolejną stację w Warszawie, a także pod koniec grudnia w Krakowie. Chcielibyśmy, żeby takie przypadki zdarzały się coraz częściej" - dodał.

Podkreślił, że sieci Moya nie stać na lokalizacje nietrafione, dlatego na przykład, jeśli stacja Moya ma się pojawić w danej lokalizacji, to tylko pod warunkiem odpowiedniego wolumenu sprzedaży.

"Bardzo ważne jest dla nas, żeby nie 'pompować' jedynie liczby stacji, ale również, aby zadbać o stronę jakościową. Koncepcja sklepu i kącika kawowego Caffe Moya ewoluuje i nadal będzie się zmieniać, czego efekt będzie widoczny również na stacjach franczyzowych. Już dzisiaj udział marży pozapaliwowej w sieci Moya sięga do 30%, i wydaje się, że w przyszłości będzie nadal rósł" - podsumował.

Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2018 r. liczyła 202 placówki i była szóstą największą siecią stacji paliw w Polsce. Plany zakładają powiększenie sieci do 350 obiektów do 2023 r.

Piotr Apanowicz

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)