Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Bank Pocztowy: Oferta dla agrobiznesu - w maju, biometryczne konto - w III kw.

0
Podziel się:

Warszawa, 16.04.2020 (ISBnews/ ISBnews.TV) - Bank Pocztowy planuje uruchomić w maju br. ofertę dla agrobiznesu, a w III kw. br. możliwość w pełni zdalnego założenia konta przy wykorzystaniu biometrii, poinformował ISBnews.TV prezes Robert Kuraszkiewicz.

Bank Pocztowy: Oferta dla agrobiznesu - w maju, biometryczne konto - w III kw.

"Bank Pocztowy jest obecny praktycznie w całej Polsce i chcemy tę możliwość wykorzystać oferując w pełni nowoczesne rozwiązania cyfrowe. W III kw. br. planujemy wdrożyć rozwiązania polegające na możliwości w pełni zdalnego założenia konta, przy wykorzystaniu biometrii" - powiedział Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.TV.

Dodał, że w maju 2020 r. bank uruchomi ofertę dla agrobiznesu. Nowe produkty, gdzie będzie to możliwe, będą także związane z instrumentami gwarancyjnymi oferowanymi przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) dla tego sektora.

"Chodzi o wsparcie agrobiznesu i otwarcie Banku Pocztowego na ten nowy segment, nowy obszar funkcjonowania" - wskazał.

Prezes poinformował, że bank przygotowywał się także do wdrożenia szerokiej oferty również dla mikroprzedsiębiorców. Chodzi o możliwość skorzystania z instrumentów wsparcia, które były dostępne wcześniej, np. gwarancji de minimis BGK.

"I w tym kierunku będziemy chcieli przekierowywać część naszej aktywności biznesowej, sprzedażowej w ramach tarczy antykryzysowej" - powiedział Kuraszkiewicz.

Odnosząc się do wpływu pandemii koronawirusa na sektor bankowy, prezes podkreślił, że nikt jeszcze nie jest w stanie ocenić jej pełnych skutków zarówno dla sektora, jak i całej gospodarki.

"Wiemy na pewno, że rzeczywistość zmieni się bardzo mocno. Myślę, że ta sytuacja przyspieszy szeroko pojętą, głęboką cyfryzację i technologiczną zmianę w funkcjonowaniu całej gospodarki" - ocenił Kuraszkiewicz.

W jego opinii, sektor bankowy, jak mało który w Polsce, jest gotowy na rozwiązania pracy zdalnej, a wdrażanie nowych technologii ma miejsce już od lat. Widać wyraźnie, że cyfryzacja polskiej bankowości jest bardziej rozwinięta niż w bankach Europy Zachodniej.

"Nieustannie monitorujemy wpływ pandemii na działalność banku, a analizy i prognozy robione są na bieżąco. W kontekście zarządzania kryzysowego, wiele rozwiązań wdrożyliśmy już wcześniej i pozostaną one z nami na długo" - zapewnił Kuraszkiewicz.

Wyjaśnił, że już obecnie call center banku pracuje w znacznej mierze zdalnie przy pełnym utrzymaniu zdolności technicznych, procesowych, które były wdrożone wcześniej.

"Czas dobrej koniunktury - do poprawy portfela kredytowego - wykorzystaliśmy w 2019 roku podręcznikowo. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani na sytuację kryzysową" - podkreślił prezes.

Kuraszkiewicz przypomniał, że Bank Pocztowy - zgodnie z propozycjami Związku Banków Polskich (ZBP), oraz Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) - podniósł limity płatności bezgotówkowych do 100 zł.

"Udostępniliśmy naszym klientom możliwość skorzystania - również za pomocą kanałów zdalnych - z wakacji kredytowych na maksymalnie 6 miesięcy. Wszystko udało się wdrożyć bardzo szybko dzięki ubiegłorocznej rewolucji technologicznej w banku" - podsumował.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)