BoomBit: Liczba pobrań wszystkich gier wzrosła o 230% r/r do 164 mln w I-III kw.

Liczba pobrań wszystkich gier grupy BoomBit (hyper-casual, gry GaaS, gry parkingowe i inne) przekroczyła 164 mln po III kwartałach 2020 r., co oznacza wzrost o ok. 230% r/r, podała spółka. Liczba pobrań samych gier typu hyper-casual przekroczyła 115 mln w okresie styczeń-wrzesień 2020 r.

Obraz
Źródło zdjęć: © Flickr

"Grupa BoomBit jest historycznie jednym z pionierów segmentu hyper-casual w grach mobilnych. Zaczęliśmy tworzyć tego typu gry już w 2014 r. - wtedy gry tego rodzaju nazywano 'One Touch Games'. W tamtym okresie liderami tego rynku był BoomBit i Ketchapp. Mieliśmy ponad 40 gier typu 'One Touch' w sklepach AppStore i Google Play. Następnie w 2016 roku zaczęliśmy tworzyć gry typu mid-core, inaczej nazywane grami GaaS (Game as a Service), monetyzowane głównie poprzez mikropłatności. W naszym portfolio nadal mamy kilka udanych gier tego typu - 'Archery Club' czy 'Darts Club'. W tym okresie (od 2018 roku) obserwowaliśmy drugą falę popularności gier hyper-casual napędzaną głównie przez Voodoo. Obserwując rynek i przeprowadzając szereg rynkowych analiz dotyczących perspektyw segmentu, podjęliśmy strategiczną decyzję o ponownym skupieniu się na grach hyper-casual" - powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.

Spółka wskazała, że branżowy blog Apptopia.com opublikował niedawno zestawienie obejmujące najdynamiczniej rosnących twórców gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań po III kwartałach 2020 r.

"BoomBit Inc. z dynamiką pobrań 261% rok do roku znalazł się w nim na czwartym miejscu zaraz za Gamejam.com, Rollic Games oraz HOMA Games - liczba pobrań ich gier rok do roku rosła odpowiednio o 1314%, 444% i 337%. Zestawienie nie brało pod uwagę gier wydanych przez inne spółki wchodzące w skład grupy BoomBit. W okresie styczeń - wrzesień 2020 liczba pobrań gier hyper-casual Grupy BoomBit przekroczyła 115 mln, co oznacza wzrost o ponad 7000% w porównaniu do trzech kwartałów 2019 (kiedy wyniosła ok. 1,6 mln)" - podsumowano w materiale.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

Wybrane dla Ciebie
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja