"Rozmawiamy z nowym producentem samochodów pochodzącym z Azji, zainteresowanym rozwojem na rynku rosyjskim. Jeśli pozyskamy nominację na produkcję części, być może podejmiemy decyzję o budowie nowego zakładu" - powiedział Lisiecki na konferencji prasowej.
Zaznaczył, że istniejący zakład spółki w Rosji jest najbardziej efektywną fabryką w segmencie motoryzacyjnym.
"Uważam, że powinniśmy tę inwestycję zrobić, patrząc na rozwój rynku w Rosji i sytuację naszego obecnego zakładu" - powiedział Lisiecki dziennikarzom w kuluarach konferencji.
Ujawnił, że w grę wchodzi lokalizacja w okolicach Sankt Petersburga.
Prezes Boryszewa nie chciał jednak mówić o spodziewanych nakładach. "Albo zrobimy tę inwestycję sami, albo w ramach joint-venture z zewnętrznym partnerem, a wówczas koszty będą dwukrotnie niższe" - powiedział jedynie.
Grupa Boryszew jest jedną z największych grup przemysłowych w Polsce, specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz chemii przemysłowej. Zatrudnia ok. 10 tys. pracowników w ponad 30 zakładach zlokalizowanych w 14 krajach, na 4 kontynentach. Boryszew jest notowany na GPW od 1996 r. Skonsolidowane przychody wyniosły 6,1 mld zł w 2018 r.