Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Unton
|
aktualizacja

CCC pokazało wyniki. "Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy"

5
Podziel się:

Mimo drugiej fali pandemii przychody CCC w czwartym kwartale nieznacznie wzrosły. Wyniki uratowała sprzedaż online. "Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy" - ocenia producent obuwia.

CCC pokazało wyniki. "Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy"
Przychody CCC w czwartym kwartale 2020 roku wyniosły 1,623 mld zł, szacuje producent obuwia. (CCC, materiały prasowe)

Przychody CCC w czwartym kwartale 2020 roku wyniosły 1,62 mld zł, szacuje obuwniczy gigant.

W tym okresie działalność producenta obuwia znalazła się pod wpływem drugiej fali pandemii koronawirusa oraz kolejnej lockdownów na wielu rynkach, w tym w Polsce. Mimo to, sprzedaż w czwartym kwartale była nieznacznie (o 2 proc.) wyższa w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.

Jak podaje CCC, do końca drugiej dekady października sprzedaż rosła, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Natomiast w listopadzie, przy okazji Black Friday, padł najwyższy w historii dobowy wynik sprzedażowy.

Zobacz także: Rusza pomoc z tarczy 2.0. Kilkadziesiąt tysięcy firm otrzyma środki w styczniu

Ograniczeniom w działalności stacjonarnej w czwartym kwartale towarzyszył rozwój segmentu e-commerce. Przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej spadły o 35 proc. rok do roku i wyniosły 719 mln zł. Natomiast sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 84 proc. do 846 mln zł. Udział online w sprzedaży grupy CCC wyniósł 52 proc.

"IV kwartał i cały 2020 rok był okresem umacniania i wykorzystania potencjału e-commerce. Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem” – powiedział Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC

Podsumowanie 2020

W całym 2020 roku całkowite przychody producenta obuwia nieznacznie spadły (o 2,5 proc.) i wyniosły 5,26 mld, z czego 2,46 mld zł to przychody z e-commerce (wzrost o 70 proc. rok do roku).

Głównym silnikiem e-commerce grupy CCC w ubiegłym roku pozostało eobuwie. Sprzedaż eobuwie wzrosła o ponad 50 proc. do 2,2 mld zł. W czwartym kwartale spółka miała 721 mln zł przychodów.

CCC analizuje pozyskanie dla eobuwie nowego inwestora mniejszościowego, który zasiliłby spółkę nowym kapitałem w wysokości ok. 0,5 mld zł. W ramach takiej transakcji nie jest wykluczone zbycie przez CCC niewielkiego pakietu istniejących akcji eobuwie, przy założeniu utrzymania przez grupę pakietu większościowego, który pozwoli na utrzymanie pełnej konsolidacji wyników.

W 2020 roku CCC zamknęło łącznie 80 sklepów. Zmniejszyło też powierzchnię salonów do optymalnego dla niej poziomu 500-800 mkw. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec 2020 roku wynosiła 693 tys. m kw.

Na koniec grudnia 2020 roku CCC było obecna w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1060 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 70 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(5)
dario
3 lata temu
jeśli chodzi o słowo klucz: producent, to znikomą ilość produkuje:) reszta to import z azji.
piotr
3 lata temu
CCC to bankrut szuka kogos chetnego na eobuwie potrzebuje kady na splate gory dlugow
realista
3 lata temu
ja nie wiem. czy to nie zależy od tego kiedy się sprzeda?
ciekawy
3 lata temu
może warto teraz kupic akcje?
ciekawy
3 lata temu
warto kupic akcję CCC? wie ktoś?