CCC rozbudowuje linię produktów ekologicznych 'Go for Nature'
CCC rozbudowuje linię produktów powstałych przy użyciu technologii lub materiałów ekologicznych, która sygnowana będzie hasłem "Go for Nature", podała spółka. Nowe produkty pojawią się w sklepach już z początkiem września.
"Linia eko wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju grupy i jeden z jej kluczowych obszarów - odpowiedzialny produkt. W ramach kolekcji powstały m.in. buty ze skóry z ekologicznych garbarni (certyfikat Leather Working Group - LWG), akcesoria damskie, męskie i dziecięce, w których główny surowiec pochodzi z recyklingu butelek PET lub w pełni naturalnych surowców, a także produkty powstałe z najwyższą dbałością o środowisko naturalne (m.in. Water based PU)" - czytamy w komunikacie.
Buty i akcesoria z kolekcji "Go for Nature" mają 2 główne wyróżniki. Po pierwsze proces produkcji charakteryzuje się optymalizacją zużycia wody i energii przy zastosowaniu najnowszych technologii, dzięki czemu uzyskujemy produkty przyjazny środowisku. Po drugie produkty z tej linii powstały z ekologicznych surowców i będą wyróżnione trzema rodzajami etykiet: Leather Working Group, Water based PU oraz Recycled plastic bottles, podano także.
"Troska o środowisko naturalne jest integralną częścią naszej działalności. Ogłoszona przez nas niedawno strategia zrównoważonego rozwoju jest syntezą naszego podejścia do kwestii środowiskowych, a także odpowiedzią na potrzeby klientów i rynku, na którym działamy. Tworząc kolekcję 'Go for Nature', dbamy o nasze wspólne dobro, jakim jest ekosystem. Coraz większa liczba klientów, a w szczególności osoby kupujące produkty dziecięce, zwraca uwagę na pochodzenie surowców oraz sposób ich produkcji. Już dziś w ramach kolekcji Lasocki Kids oraz Lasocki Young wszystkie buty wykonane są ze skór pochodzących z garbarni z certyfikatem LWG. Dodatkowo około 43% akcesoriów dziecięcych stworzonych jest z przetworzonych plastikowych butelek PET. To dopiero początek drogi, z każdym rokiem realizacji naszej strategii chcemy powiększać liczbę produktów ekologicznych dostępnych pod szyldem CCC" - powiedział dyrektor zarządzania kategorią produktową i zatowarowaniem w CCC Michał Zgiep, cytowany w komunikacie.
LWG ma na celu promowanie zrównoważonych praktyk biznesowych, takich jak niestosowanie przez producentów w obróbce skóry potencjalnie krytycznych substancji, a także zmniejszenie zużycia wody i energii. Aktualnie udział skór pochodzących z garbarni z certyfikatem LWG w procesach produkcyjnych całej Grupy CCC wynosi 15%. W ramach działań zgodnych ze strategią zrównoważonego rozwoju CCC udział ten ma zwiększać się stopniowo osiągając poziom 21% do 2022 roku, podano dalej.
Spółka zaznacza, że produkty (obuwie i akcesoria) oznaczone etykietą Water Based PU wskazują na użycie do ich produkcji materiałów z recyklingu, stworzonych zgodnie z zasadami ochrony środowiska, biodegradowalnych. Nie zawierają one żadnych szkodliwych substancji, zwierzęcych surowców ani związków chemicznych. Są wytwarzane z żywicy na bazie wody i nie zawierają rozpuszczalników.
"Ponadto do wytwarzania ekoskóry czy materiałów syntetycznych z certyfikatem Water Based PU potrzebna jest niewielka ilość wody i energii. Podczas wytwarzania surowca do powietrza emitowana jest jedynie para wodna. Produkcja staje się praktycznie bez emisyjna, nie zanieczyszcza tym samym powietrza ani gleby" - czytamy również.
W przypadku akcesoriów takich, jak czapki, szaliki i torby oznaczonych etykietą Recycled plastic bottles głównym surowcem używanym do ich wytwarzania jest poliester z recyklingu. Recyklingowany PET (rPET) to przyjazne dla środowiska, wysokiej jakości, mocne włókno poliestrowe wykonane w pełni z przetworzonych plastikowych butelek PET.
"W ramach obszaru odpowiedzialnego produktu w strategii zrównoważonego rozwoju GO.22 CCC wdraża także inne rozwiązania takie jak zapewnienie odpowiedzialności w łańcuchu dostaw. Wdrożony i podpisany przez wszystkich dostawców surowców Kodeks Postępowania Dostawców oraz przeprowadzane regularnie audyty ich działalności gwarantują dostarczanie na rynek produktów bezpiecznych i dobrej jakości, które są jednocześnie wytwarzane i sprzedawane w sposób odpowiedzialny. CCC dąży także do zamknięcia obiegu produktów poprzez zbiórkę i odpowiednie zagospodarowanie używanego obuwia. Podczas pilotażu projektu w Szwajcarii w 2019 roku zebrano 530 ton obuwia. W tym roku zaplanowana została zbiórka w 11 sklepach w Polsce" - czytamy także.
Grupa CCC dba podejmuje również działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Obecnie 90% odpadów wytwarzanych w ramach działalności poddawanych jest recyklingowi lub innym procesom odzysku. Dodatkowo CCC w sklepach stacjonarnych (wszystkie kraje) i sprzedaży online zrezygnowało z toreb foliowych i wykorzystuje tylko papierowe opakowania z recyklingu. Z kolei należące do grupy eobuwie.pl korzysta wyłącznie z ekologicznych pudełek i opakowań wysyłkowych, podsumowano w materiale.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.