Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Eksport Mlekovity wzrósł o 30% r/r do 400 mln zł w I kw. 2020 r.

0
Podziel się:

Grupa Mlekovita zanotowała wzrost eksportu o 30% r/r do wartości 400 mln zł w I kw. br., podała grupa.

Eksport Mlekovity wzrósł o 30% r/r do 400 mln zł w I kw. 2020 r.

"Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, Grupa Mlekovita, będąca liderem branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, wyeksportowała w I kwartale 2020 r. produkty o wartości aż 400 mln zł. W porównaniu z I kwartałem 2019 r. wartość eksportu firmy wzrosła o 30%" - czytamy w komunikacie.

Mlekovita wysyła na eksport 35% wytwarzanych produktów.

"Dzięki Mlekovicie, Polska znana jest na całym świecie. Cieszy nas, że nasz kraj i nasi rodacy mogą być z nas dumni, to wiele lat ciężkiej pracy doprowadziło do tak imponującego osiągnięcia. Nie jest przypadkiem, że co miesiąc np. na rynek algierski dostarczamy 5 tysięcy ton mleka w proszku - algierski rząd docenia nie tylko jakość naszych produktów, ale i profesjonalizm prowadzonego przez nas biznesu. To poprzez rozwój na światowych rynkach rośnie siła i rozpoznawalność marki Mlekovita, co w obecnej sytuacji rynkowej szczególnie przekłada się na utrzymanie miejsc pracy oraz możliwość odbioru mleka od polskich rolników" - powiedział prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński, cytowany w komunikacie.

Mlekovita jest głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią. Do Zjednoczonych Emiratów Arabskich firma eksportuje miesięcznie 300 ton bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz milion litrów mleka UHT. W 2019 r. na rynek chiński dostarczyła zaś ponad 2 tysiące kontenerów swoich produktów. Dużymi i ważnymi rynkami eksportowymi są również dla Mlekovity kraje Ameryki Południowej oraz RPA, podano także.

Mlekovita jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 20 zakładów produkcyjnych i 32 własne centra dystrybucyjne, w tym pierwsze w branży hurtownie Cash&Carry.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)