Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z lotniska w Radomiu

Warszawa, 21.08.2019 (ISBnews) - Zaledwie 5% pasażerów zadeklarowało, że najchętniej podróżowałoby na wakacje z lotniska w Radomiu, wynika z ankiety przeprowadzonej przez Enter Air wśród  9 129 pasażerów na 228 lotach startujących z Lotniska Chopina w Warszawie.

Obraz

"88,5% ankietowanych jako najwygodniejsze dla siebie lotnisko wskazało Lotnisko Chopina (Okęcie), 6,5% Modlin, a 5% planowane lotnisko w Radomiu. Zdecydowana większość respondentów (82,6%) uważa też, że nawet krótszy o kilka minut lot nie zrekompensuje im niedogodności związanych z koniecznością dojazdu do Radomia, a 79,7% ankietowanych nie chce, żeby Okęcie było portem wyłącznie przesiadkowym" - czytamy w komunikacie.

Z Radomia chciałoby latać jedynie 458 ankietowanych osób, które jako miejsce zamieszkania wskazywały najczęściej: województwo mazowieckie (poza Warszawą), lubelskie i świętokrzyskie. Większość ankietowanych mieszkańców tych województw jako preferowane lotnisko wskazało jednak Lotnisko Chopina, mimo że dla części z nich jest ono dalej niż Radom, podano także.

"Liczba chętnych do latania z Radomia nie jest w stanie zapełnić nawet połowy samolotu latającego przez rok na najpopularniejszej trasie, a pasażerowie chcą przecież latać w różne miejsca. Ruch lotniczy z Radomia nie ma i nigdy nie będzie miał racji bytu" - powiedział dyrektor generalny Enter Air Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

Pasażerowie podróżujący na wakacje samolotami Enter Air mogli udzielić anonimowych odpowiedzi na pytania, dotyczące kontrowersyjnego pomysłu przeniesienia lotów czarterowych do Radomia. Przewoźnik spytał też swoich pasażerów o to, jakim środkiem transportu docierają na lotnisko, jak często i w jakim gronie wyjeżdżają na wakacje.

Badanie zostało przeprowadzone od 30 czerwca do 28 lipca 2019 r. Ankiety rozdano na wszystkich 228 lotach Enter Air startujących w tym okresie z Warszawy do 43 destynacji wakacyjnych, zlokalizowanych w 18 krajach, takich jak Grecja, Hiszpania czy Turcja, jak również bardziej egzotycznych kierunków, jak Kenia, Wyspy Zielonego Przylądka czy Zanzibar. Wśród pasażerów byli klienci wszystkich głównych partnerów Enter Air - największych w Polsce touroperatorów: Itaka Holdings, TUI Poland, Rainbow Tours czy Coral Travel. Łącznie przewoźnik otrzymał 9 129 wypełnionych ankiet, na podstawie których przeanalizował preferencje swoich pasażerów.

"40% spośród wszystkich osób, które udzieliło odpowiedzi w ankiecie mieszka w Warszawie, a kolejne 27,3% w województwie mazowieckim (poza Warszawą). 32,6% ankietowanych reprezentowało pozostałe województwa. Najliczniej reprezentowane były: łódzkie - 6,5%, lubelskie - 4,7% i podlaskie - 3,3%. Wśród respondentów znalazły się także osoby mieszkające za granicą (na Litwie, Białorusi, w Szwecji czy Stanach Zjednoczonych)
" - czytamy także.

Najpopularniejszym środkiem transportu, którym ankietowani dojeżdżają na lotnisko jest własny samochód - taką opcję podróży wskazało 41% ankietowanych. 28% korzysta z usług taksówek, a 17% z uprzejmości podwiezienia przez znajomych, bądź rodzinę. Jedynie 14% decyduje się na dojazd komunikacją publiczną.

"Administracja państwowa i porty lotnicze dążą do wyrzucenia polskich turystów z Lotniska Chopina, które ma stać się portem przesiadkowym dla zagranicznych pasażerów. Opinie ekspertów są bardzo krytyczne wobec takiego pomysłu, dlatego zdecydowaliśmy się spytać o zdanie najbardziej zainteresowanych, czyli naszych pasażerów. Odpowiedzi, które otrzymaliśmy od ponad 9 tysięcy osób są jednoznaczne. Jedynie 5% ankietowanych chce latać z Radomia i są to przede wszystkim osoby, które mieszkają niedaleko i będą na lotnisko w Radomiu miały po prostu bliżej" - powiedział Polaniecki.

Podkreślił, iż wyniki ankiety nie pozostawiają wątpliwości, że lotnisko w Radomiu to projekt realizowany wbrew pasażerom, który nie ma logicznego uzasadnienia.

"Na projekt zmarnowane zostaną ogromne pieniądze, które mogłyby posłużyć na poprawę infrastruktury tam gdzie to jest realnie potrzebne" - dodał Polaniecki.

Enter Air jest notowany na GPW od 2015 roku. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Wybrane dla Ciebie
Wzrost popytu na rynku mieszkaniowym. Deweloperzy już się szykują
Wzrost popytu na rynku mieszkaniowym. Deweloperzy już się szykują
"Granica swoich możliwości finansowych". Putin drenuje Rosjan z kapitału
"Granica swoich możliwości finansowych". Putin drenuje Rosjan z kapitału
Trzęsienie ziemi w NBP. Członek RPP: to spór o miedzę
Trzęsienie ziemi w NBP. Członek RPP: to spór o miedzę
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 10.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 10.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 10.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 10.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 10.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 10.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 10.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 10.12.2025
Polska zwiększa wydatki na obronność. Pieniądze wypływają z kraju
Polska zwiększa wydatki na obronność. Pieniądze wypływają z kraju
Gigantyczna maszyna przebiła się. Przełom na budowie kluczowej drogi
Gigantyczna maszyna przebiła się. Przełom na budowie kluczowej drogi
"Wyszłam. To jakaś bzdura". Wspomina głosowanie ws. głośnej uchwały RPP
"Wyszłam. To jakaś bzdura". Wspomina głosowanie ws. głośnej uchwały RPP
To ci posłowie inwestują w kryptowaluty. Dominuje jedna partia
To ci posłowie inwestują w kryptowaluty. Dominuje jedna partia
Nieznane zamiary USA. Trump chce stworzyć grupę C5 z Chinami i Rosją
Nieznane zamiary USA. Trump chce stworzyć grupę C5 z Chinami i Rosją