Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

IAB Polska/PwC: Nakłady na reklamę online wzrosły o 14% r/r w I-III kw. 2018 r.

0
Podziel się:

Nakłady na reklamę online w Polsce wzrosły o 14% r/r do ponad 3 mld zł w I-III kw. 2018 r., wynika z badania IAB AdEx, realizowanego przez IAB Polska wspólnie z PwC.

IAB Polska/PwC: Nakłady na reklamę online wzrosły o 14% r/r w I-III kw. 2018 r.

"Po trzech kwartałach 2018 r. utrzymało się dwucyfrowe tempo rozwojowe obserwowane we wcześniejszych miesiącach. Tym samym potwierdza się dobry prognostyk, zgodnie z którym rok mógł zakończyć się rekordową wartością osiągającą 4,5 mld zł. Coraz bliższy jest także punkt zwrotny w obrazie rynku reklamowego w Polsce, kiedy to łączne wydatki na wszystkie formaty reklamy cyfrowej przekroczą wydatki na telewizję, stając się największym medium" - czytamy w komunikacie.

W badanym okresie utrzymały się kluczowe mechanizmy rynkowe, które wpływają na jego obraz. Wysoką dynamikę notuje wciąż reklama w urządzeniach mobilnych, komunikacja marketingowa w social media oraz wideo online. Na tempo rozwojowe rynku nadal duży wpływ ma reklama sprzedawana w modelu programmatic, której wartość wzrosła o ponad jedną trzecią, podano także.

Według autorów badania, ogólny obraz rynku nie uległ zmianie - dominuje reklama graficzna z prawie połową udziałów tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia prawie jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. Utrzymały się także obserwowane dotychczas trendy wzrostowe w dynamice poszczególnych formatów - wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która ponownie odnotowała wskaźnik ujemny.

Istotnej zmianie nie uległ także udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. Nie doszło do zmian w rankingu top 5 podstawowych sektorów, które pozyskują połowę wartości rynku (handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność). Największe wzrosty zanotowały następujące branże: higiena i pielęgnacja (+40%), usługi dla biznesu (+37%) oraz media, książki, CD i DVD (+36%), czytamy dalej.

IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych. W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą 240 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne, firmy technologiczne oraz reklamodawców.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)