Internet Media Services Polska (IMS Polska), lider w usługach audio i videomarketingu w Polsce, który w ubiegłym tygodniu złożył prospekt emisyjny w KNF, prowadzi rozmowy z kilkoma podmiotami w sprawie akwizycji.
"Prowadzimy kilka takich rozmów i są one dość zaawansowane. Przy potencjalnych akwizycjach szukamy przede wszystkim efektów synergii" - mówi Michał Kornacki, prezes spółki.
Dodał, że w Polsce właściwie nie ma podobnych firm, które można przejąć.
IMS deklarowała wcześniej, że w pierwszej kolejności interesują ją rynki sąsiednie zarówno Centralnej, jak i Zachodniej Europy, np. Niemcy, a także południe Europy i kraje wschodnie, jak Rosja czy też Skandynawia.
Paweł Puterko, prezes Profescapital, firmy doradzającej przy IPO, mówił wcześniej w tym tygodniu PAP, że w pierwszej kolejności IMS chce dokonać inwestycji w spółkę w Niemczech.
Pieniądze na akwizycje oraz na dalszy rozwój spółka chce pozyskać z emisji akcji.
ZOBACZ TAKŻE: IMS wybiera się na GPW
W ubiegłym tygodniu IMS złożyła prospekt do KNF, a wartość oferty, która będzie się składać z nowej emisji akcji i oferty istniejących akcji, może wynieść ok. 50 mln zł. Oferującym akcje w ofercie będzie Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
Prezes Puterko mówił też wcześniej PAP, że w ramach oferty publicznej IMS wyemituje 6 mln akcji serii C oraz zaoferuje nieco mniejszą ilość istniejących akcji. Oferta i debiut na GPW planowany jest wstępnie na listopad/grudzień.
Po emisji kapitał akcyjny IMS Polska będzie dzielił się na 31 mln akcji, a w rękach nowych akcjonariuszy znajdzie się nie więcej niż 30 proc. kapitału. Obecnie kapitał składa się z 25 mln akcji.
Akcjonariuszami firmy jest w tej chwili sześć osób fizycznych oraz Opera TFI, które ma ok. 10 proc. akcji i zarejestrowana na Cyprze spółka Candela Limited, która ma ok 13 proc. akcji.
Kornacki powiedział również, że IMS na koniec sierpnia miała około 1.950 obsługiwanych obiektów handlowych, a zakładany wcześniej plan na koniec 2007 roku mówiący o 2.100 punktach zostanie grubo przekroczony.
Dodał, że Internet Media Services sprzedaje również swoje produkty do obiektów handlowych i punktów poza granicami Polski - np. do Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii, Portugalii, Rosji, Czech czy Litwy.
Dodał, że obecność IMS w tych krajach nie może być tylko symboliczna i spółka będzie się zastanawiać w jaki sposób ją tam umocnić.
_ W 2007 roku IMS planuje osiągnąć przychody na poziomie 17,2 mln zł wobec 10,2 mln zł w 2006 roku. Zysk netto ma wynieść w tym roku ok. 3 mln zł wobec 1,6 mln zł w 2006 roku. _Klientami spółki mogą być nie tylko punkty handlowo-usługowe, ale też np. kliniki medyczne, zakłady fryzjerskie, restauracje, placówki banków, placówki pocztowe, czy nawet klienci indywidualni.
IMS Polska powstała w 2000 roku. Jest pionierem i liderem w świadczeniu nowoczesnych usług obejmujących audiomarketing (przygotowanie formatów muzycznych oraz emisja i produkcja reklam dźwiękowych), aromamarketing (dobór i instalacja kompozycji zapachowych) i videomarketing (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych).
Klientami IMS Polska są m.in. salony Troll, Top Secret, Vistula, Go Sport, sieć restauracji Sphinx, a także sieci handlowe takie jak Geant, Leroy Merlin, Albert, Tesco, czy Jet Conocco Philips.