Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KIR/ZBP: 75% przedstawicieli pokolenia milenialsów robi zakupy on-line

2
Podziel się:

Trzech na czterech przedstawicieli tzw. pokolenia milenialsów robi zakupy w internecie, wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) i Związku Banków Polskich (ZBP). Wśród młodszego pokolenia, tzw. pokolenia Z, jest 67% klientów e-sklepów, z kolei wśród 40-latków (pokolenie X) w sieci kupuje co druga osoba (50%).

KIR/ZBP: 75% przedstawicieli pokolenia milenialsów robi zakupy on-line

"Widać wyraźnie, że dla pokoleń najmłodszych oraz dla tych osób, które powoli wchodzą w wiek średni, będąc bezpośrednimi świadkami i uczestnikami cyfrowej i mobilnej rewolucji, zakupy online są oczywistością, a często pierwszym wyborem. Jednak również starsi nie stronią od e-commerce. Jak pokazało badanie, klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek i co dziesiąty badany w wieku 60+" - powiedział dyrektor linii biznesowej płatności internetowe w KIR Przemysław Soboń, cytowany w komunikacie.

Jednym z powodów, dla których kupujemy online, jest chęć oszczędzenia czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na wizytę w tradycyjnych sklepach. Ta chęć przyspieszenia procesu zakupowego powoduje również, że wybieramy narzędzia umożliwiające jak najszybszą płatność - czy to przelew natychmiastowy, czy też szybką płatność internetową, np. Paybynet, wskazano również.

"Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir, jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42% przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem. Warto jednak podkreślić, że przekonanie to jest bardzo popularne praktycznie we wszystkich analizowanych grupach (zawsze niemal lub nieco powyżej 30% wskazań)" - czytamy dalej.

Jeśli chodzi o standardowe działania podejmowane w chwili wyboru sposobu płatności w czasie zakupów w e-sklepach, to w każdym pokoleniu 37% badanych szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16% badanych. Gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani - niemal 44% przedstawicieli pokolenia Z przedkłada gotówkę nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35%, podano także.

"Zakupy online zyskują na popularności, zarówno wśród członków młodszych, jak i starszych pokoleń. Jednak to przede wszystkim dla tych pierwszych e-sklep staje się powoli naturalnym miejscem zakupów - bardziej niż tradycyjny, stacjonarny sklep. Szczególnie, że cały proces mogą zrealizować praktycznie używając tylko smartfona. Wystarczy dosłownie kilka kliknięć, żeby wybrać dany artykuł i dokonać transakcji płatniczej" - podsumował Soboń.

Badanie zrealizowano w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie osób w wieku od 15 lat (N=1009) i próbie pracowników banków (N=102).

KIR, powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce jest kluczowym elementem infrastruktury polskiego sektora bankowego. Za pośrednictwem prowadzonych przez KIR systemów rozliczeniowych Elixir, Express Elixir i Euro Elixir, obsługujących standardowe i natychmiastowe przelewy międzybankowe w złotych oraz krajowe i transgraniczne przelewy w euro, przetwarzanych jest ponad 1,7 mld transakcji rocznie.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
krawczyk
5 lata temu
Jest to forma wygodna i pochłaniająca znacznie mniej czasu. Sam przeniosłem swój sklep do sieci, bo widzę tu potencjał. Na początku korzystałem z narzędzia od bazo.io. Dzięki temu wiedziałem kim jest moja grupa docelowa. Łatwiej nawiązać kontakt.
Jemio
5 lata temu
Pokolenie matuzalemow choć nie robi to sama, to nie znaczy, że nie angażuje swoich bliskich. Zakupy online, to duże udogodnienie dla kupujących i mniejsze obciążenie dla sprzedawców. Jest jednak też problem. Chodzi o podatki zasilające budżet, z którego żyje znaczna część społeczeństwa. Niższe obciążenia dla sprzedawców, to zmniejszenie wpływów do budżetu skarbu państwa i samorządów, wskutek zmniejszania się ilości powierzchni sklepowych, które generują wpływy do kas tychże. Utrudnione jest też egzekwowanie podatków należnych.