Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania

QON Zakończenie projektu badawczo-rozwojowego „AI Stylista Modowy”.

W nawiązaniu do raportu bieżącego ESPI 2/2023 w sprawie realizacji prac badawczo-rozwojowych w projekcie „AI Stylista Modowy”, Zarząd QuarticOn S.A. ["Spółka", "Emitenta"] informuje, że w dniu 8 stycznia 2024 roku, Spółka zakończyła formalnie projekt „AI Stylista Modowy” [„Projekt”].
Przyjęty budżet projektu wyniósł 6,3 mln, z czego dofinansowanie ze środków unijnych założono na poziomie 4,7 mln zł. Projekt był realizowany od listopada 2021 do końca grudnia 2023 roku. Spółka zobowiązała się do zapewnienia trwałości projektu przez okres 3 lat od dnia zakończenia jego realizacji. Jednocześnie Spółka informuje, że końcowe rozliczenie Projektu nastąpi wraz z księgowym zamknięciem roku 2023. Był to największy projekt realizowany przez Spółkę w swojej historii. Przez ostatnie dwa lata, wspólnie z ekspertami od sztucznej inteligencji [AI] oraz z branży modowej, Spółka opracowała nowatorskie rozwiązania oparte o algorytmy AI, które są fundamentem całkowicie nowej grupy produktów, dedykowanych branży e-fashion. Na dzień formalnego zakończenia Projektu, Spółka ma gotowe dwa rozwiązania dla segmentu B2B opracowane w ramach projektu tj.: [1] „get the look” [tworzenie zestawu z dostępnych w sklepie kolekcji na podstawie zdjęcia] i [2] „stylista modowy” [tworzenie gotowych zestawów stylistycznych na bazie dostępnego asortymenty], a w ostatniej fazie prac jest „generator opisów” [tworzenie opisów produktów lub stylizacji w wielu językach]. Dla segmentu B2C w ramach Projektu opracowano wersję demo aplikacji „AI Stylista Modowy” na urządzenia mobilne. Pierwsze wdrożenia komercyjne opracowanych przez Spółkę rozwiązań są w trakcie realizacji [planowane uruchomienie jeszcze w styczniu br.]. W ocenie Spółki z perspektywy potencjału sprzedażowego, nowe rozwiązania mają kilka wartych podkreślenia atutów: możliwość szybkie wdrożenia u klienta, brak barier geograficznych [algorytmy są oparte o obrazy a nie język], relatywnie duży potencjał rynku e-fashion oraz nowatorskie rozwiązanie, które ma stosunkowo niewielką konkurencję. Spółka jest na ostatnim etapie prac nad kompleksową strategią sprzedaży i dalszego rozwoju tego portfolio produktów opracowanych w ramach Projektu, a o kolejnych istotnych zdarzeniach w tym zakresie Spółka będzie informowała w trybie właściwych raportów.

Inne komunikaty