MEDTECH: strona spółki
26.11.2025, 11:56
MDT Zawarcie umowy dystrybucyjnej z MERIL POLAND sp. z o.o.
Zarząd spółki MedTech Solutions S.A. [„Emitent”, „Spółka”] informuje o zawarciu w dniu 26 listopada 2025 roku umowy dystrybucyjnej [„Umowa”] z MERIL POLAND sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie [„MERIL”, „Partner”].
Przedmiotem Umowy jest zobowiązanie Partnera do dostarczania Emitentowi produktów medycznych z zakresu chirurgii ortopedycznej i urazowej znajdujących zastosowanie w zabiegach endoplastyki bioder i kolan. Stanowi to otwarcie nowego sektora produktów w ofercie Emitenta, co pozwala na rozszerzenie działalności, dywersyfikację asortymentu oraz wzmocnienie pozycji Emitenta na rynku medycznym poprzez oferowanie kompleksowych rozwiązań w zakresie endoplastyki. Rynek endoplastyki w Polsce, obejmujący m.in. zabiegi wymiany stawów biodrowych i kolanowych, osiąga wartość około 1,2 mld zł rocznie i stanowi istotny segment rynku medycznego w kraju. Jest to segment dynamicznie rozwijający się, napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne implanty ortopedyczne, starzejącym się społeczeństwem oraz coraz większą liczbą wykonywanych operacji rekonstrukcyjnych w placówkach publicznych i prywatnych. Na mocy Umowy Emitent uzyskał wyłączność dystrybucji produktów w określonych placówkach medycznych, obejmując do 50 wybranych szpitali lub sieci szpitali. Zapewnia to Spółce możliwość skoncentrowania działań sprzedażowych i marketingowych na strategicznych klientach, co ma przyczynić się do efektywnego wprowadzenia produktów na rynek. Umowa została zawarta na czas określony 2 lat i ma charakter ramowy – jej realizacja odbywać się będzie poprzez składanie zamówień jednostkowych zgodnie z bieżącymi potrzebami Emitenta. Strony w ramach Umowy określiły cele sprzedażowe, przy czym planowana wartość zamówień w pierwszym roku została ustalona na poziomie 3 mln zł, a w drugim roku na poziomie 5 mln zł. Strony prowadzą już prace nad realizacją pierwszego zamówienia, przygotowując się do sprawnego wdrożenia nowych produktów na rynek. Zarząd Emitenta ocenia, że zawarcie niniejszej Umowy istotnie przyczyni się do wzrostu skali działalności oraz umocnienia pozycji Emitenta na rynku dystrybucji produktów medycznych w Polsce.
Przedmiotem Umowy jest zobowiązanie Partnera do dostarczania Emitentowi produktów medycznych z zakresu chirurgii ortopedycznej i urazowej znajdujących zastosowanie w zabiegach endoplastyki bioder i kolan. Stanowi to otwarcie nowego sektora produktów w ofercie Emitenta, co pozwala na rozszerzenie działalności, dywersyfikację asortymentu oraz wzmocnienie pozycji Emitenta na rynku medycznym poprzez oferowanie kompleksowych rozwiązań w zakresie endoplastyki. Rynek endoplastyki w Polsce, obejmujący m.in. zabiegi wymiany stawów biodrowych i kolanowych, osiąga wartość około 1,2 mld zł rocznie i stanowi istotny segment rynku medycznego w kraju. Jest to segment dynamicznie rozwijający się, napędzany rosnącym zapotrzebowaniem na nowoczesne implanty ortopedyczne, starzejącym się społeczeństwem oraz coraz większą liczbą wykonywanych operacji rekonstrukcyjnych w placówkach publicznych i prywatnych. Na mocy Umowy Emitent uzyskał wyłączność dystrybucji produktów w określonych placówkach medycznych, obejmując do 50 wybranych szpitali lub sieci szpitali. Zapewnia to Spółce możliwość skoncentrowania działań sprzedażowych i marketingowych na strategicznych klientach, co ma przyczynić się do efektywnego wprowadzenia produktów na rynek. Umowa została zawarta na czas określony 2 lat i ma charakter ramowy – jej realizacja odbywać się będzie poprzez składanie zamówień jednostkowych zgodnie z bieżącymi potrzebami Emitenta. Strony w ramach Umowy określiły cele sprzedażowe, przy czym planowana wartość zamówień w pierwszym roku została ustalona na poziomie 3 mln zł, a w drugim roku na poziomie 5 mln zł. Strony prowadzą już prace nad realizacją pierwszego zamówienia, przygotowując się do sprawnego wdrożenia nowych produktów na rynek. Zarząd Emitenta ocenia, że zawarcie niniejszej Umowy istotnie przyczyni się do wzrostu skali działalności oraz umocnienia pozycji Emitenta na rynku dystrybucji produktów medycznych w Polsce.