BNPPPL: strona spółki
10.12.2025, 18:09
BNP Strategia Grupy BNP Paribas Bank Polska S.A. na lata 2026-2030
Zarząd BNP Paribas Bank Polska S.A. („Bank”) informuje, że w dniu 10 grudnia 2025 r. Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła Strategię Grupy BNP Paribas Bank Polska S.A. („Grupa”) na lata 2026-2030 „Accelerate 2030” („Strategia”).
W Strategii koncentrujemy się na rentownym, przyspieszonym wzroście i poprawie efektywności Grupy będąc jednocześnie zaufanym partnerem odpowiadającym na lokalne potrzeby i otwierającym globalne możliwości. Najważniejsze ambicje Grupy na najbliższe 5 lat obejmują znaczące zwiększenie skali działania (wzrost liczby obsługiwanych Klientów i udziału w rynku kredytów i depozytów) przy jednoczesnym zachowaniu ostrożnego podejścia do ryzyka i koncentracji na rentowności, a także usprawnianiu sposobu działania poprzez dalszą cyfryzację i silną dyscyplinę kosztową. Strategia oparta jest na trzech głównych filarach: • Rozwój (Expand) – znaczące zwiększenie bazy Klientów, szczególnie w zakresie bankowości codziennej, wolumenów i sprzedaży krzyżowej (cross-selling). Doskonalenie doświadczeń Klienta jako podstawa wszystkich naszych działań. • Usprawnienie (Streamline) – zwiększenie efektywności dzięki wykorzystaniu nowych technologii, przy kontynuacji dotychczasowych osiągnięć w obniżaniu kosztów obsługi. • Wpływ (Impact) – skupienie się na tym, co naprawdę istotne - odegraniu wiodącej roli w zrównoważonej transformacji naszych Klientów i zwiększeniu tempa pozytywnych zmian w skali kraju. Nowa Strategia odpowiada na wyzwania i możliwości, przed którymi stoi sektor bankowy, we wszystkich obszarach naszej działalności. W Strategii określiliśmy następujące priorytety: • osiągnięcie powyżej 5% udziału rynkowego w rachunkach bieżących wraz ze zwiększeniem bazy Klientów detalicznych o 1 milion Klientów netto poprzez: – znaczącą poprawę propozycji wartości (value proposition) i rozpoznawalności marki w segmentach o najwyższym potencjale, w szczególności pokolenia Z (osób w wieku 18-30 lat) oraz rodzin, – wzmacnianie relacji z Klientami i zwiększanie rentowności poprzez depozyty oraz sprzedaż krzyżową, – rozwój działalności w wiodących segmentach Bankowości Prywatnej i Klientów Zamożnych (Affluent), • wzmacnianie pozycji lidera w Bankowości Korporacyjnej i osiągnięcie 10% udziału w rynku kredytów korporacyjnych z wykorzystaniem korporacyjnego DNA BNP Paribas poprzez: – dalszy rozwój segmentu Klientów międzynarodowych (MNC), – uwolnienie pełnego potencjału polskich Klientów korporacyjnych poprzez wykorzystanie rozwiązań Grupy BNP Paribas, – utrzymanie stabilnej i efektywnej działalności w segmencie MŚP, • zwiększanie efektywności dzięki inwestycjom: – w Bankowości Detalicznej: model dystrybucji „Mobile-first” z optymalną rolą sieci oddziałów, – w Bankowości Korporacyjnej i MŚP: doskonałość operacyjna w celu osiągnięcia najlepszego modelu obsługi Klientów, – wzrost efektywności dzięki wykorzystaniu AI, – nieprzerwana dostępność usług, bezpieczne i skalowalne fundamenty kluczowej infrastruktury technologicznej umożliwiające realizację celów banku, – optymalizacja wskaźnika „jaws” (liczonego jako różnica rocznej dynamiki przychodów i kosztów) i osiąganie oszczędności kosztowych netto przy równoczesnym inwestowaniu, • wzmacnianie pozycji lidera w zrównoważonym finansowaniu poprzez: – finansowanie na masową skalę szerokiego zakresu inwestycji w dekarbonizację, – wspieranie i finansowanie transformacji rolnictwa oraz wszystkich związanych z nim sektorów gospodarki. W Strategii zdefiniowaliśmy następujące strategiczne cele finansowe i ambicje: • wzrost portfela kredytowego: +7% CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) w latach 2024-2030, równomiernie w obu segmentach, • wzrost przychodów: +6% CAGR w latach 2024-2030, • trajektoria kosztów: +4% CAGR w latach 2024-2030, • wskaźnik kosztów do dochodów (C/I)
W Strategii koncentrujemy się na rentownym, przyspieszonym wzroście i poprawie efektywności Grupy będąc jednocześnie zaufanym partnerem odpowiadającym na lokalne potrzeby i otwierającym globalne możliwości. Najważniejsze ambicje Grupy na najbliższe 5 lat obejmują znaczące zwiększenie skali działania (wzrost liczby obsługiwanych Klientów i udziału w rynku kredytów i depozytów) przy jednoczesnym zachowaniu ostrożnego podejścia do ryzyka i koncentracji na rentowności, a także usprawnianiu sposobu działania poprzez dalszą cyfryzację i silną dyscyplinę kosztową. Strategia oparta jest na trzech głównych filarach: • Rozwój (Expand) – znaczące zwiększenie bazy Klientów, szczególnie w zakresie bankowości codziennej, wolumenów i sprzedaży krzyżowej (cross-selling). Doskonalenie doświadczeń Klienta jako podstawa wszystkich naszych działań. • Usprawnienie (Streamline) – zwiększenie efektywności dzięki wykorzystaniu nowych technologii, przy kontynuacji dotychczasowych osiągnięć w obniżaniu kosztów obsługi. • Wpływ (Impact) – skupienie się na tym, co naprawdę istotne - odegraniu wiodącej roli w zrównoważonej transformacji naszych Klientów i zwiększeniu tempa pozytywnych zmian w skali kraju. Nowa Strategia odpowiada na wyzwania i możliwości, przed którymi stoi sektor bankowy, we wszystkich obszarach naszej działalności. W Strategii określiliśmy następujące priorytety: • osiągnięcie powyżej 5% udziału rynkowego w rachunkach bieżących wraz ze zwiększeniem bazy Klientów detalicznych o 1 milion Klientów netto poprzez: – znaczącą poprawę propozycji wartości (value proposition) i rozpoznawalności marki w segmentach o najwyższym potencjale, w szczególności pokolenia Z (osób w wieku 18-30 lat) oraz rodzin, – wzmacnianie relacji z Klientami i zwiększanie rentowności poprzez depozyty oraz sprzedaż krzyżową, – rozwój działalności w wiodących segmentach Bankowości Prywatnej i Klientów Zamożnych (Affluent), • wzmacnianie pozycji lidera w Bankowości Korporacyjnej i osiągnięcie 10% udziału w rynku kredytów korporacyjnych z wykorzystaniem korporacyjnego DNA BNP Paribas poprzez: – dalszy rozwój segmentu Klientów międzynarodowych (MNC), – uwolnienie pełnego potencjału polskich Klientów korporacyjnych poprzez wykorzystanie rozwiązań Grupy BNP Paribas, – utrzymanie stabilnej i efektywnej działalności w segmencie MŚP, • zwiększanie efektywności dzięki inwestycjom: – w Bankowości Detalicznej: model dystrybucji „Mobile-first” z optymalną rolą sieci oddziałów, – w Bankowości Korporacyjnej i MŚP: doskonałość operacyjna w celu osiągnięcia najlepszego modelu obsługi Klientów, – wzrost efektywności dzięki wykorzystaniu AI, – nieprzerwana dostępność usług, bezpieczne i skalowalne fundamenty kluczowej infrastruktury technologicznej umożliwiające realizację celów banku, – optymalizacja wskaźnika „jaws” (liczonego jako różnica rocznej dynamiki przychodów i kosztów) i osiąganie oszczędności kosztowych netto przy równoczesnym inwestowaniu, • wzmacnianie pozycji lidera w zrównoważonym finansowaniu poprzez: – finansowanie na masową skalę szerokiego zakresu inwestycji w dekarbonizację, – wspieranie i finansowanie transformacji rolnictwa oraz wszystkich związanych z nim sektorów gospodarki. W Strategii zdefiniowaliśmy następujące strategiczne cele finansowe i ambicje: • wzrost portfela kredytowego: +7% CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) w latach 2024-2030, równomiernie w obu segmentach, • wzrost przychodów: +6% CAGR w latach 2024-2030, • trajektoria kosztów: +4% CAGR w latach 2024-2030, • wskaźnik kosztów do dochodów (C/I)