"Oczekujemy, że ten rok będzie dla Libetu znacznie lepszy niż ostatnie okresy. Nie brakuje popytu na nasze produkty, zarówno ze względu na realizowane duże projekty infrastrukturalne, jak i koniunkturę w budownictwie mieszkaniowym" - powiedział Gronostaj, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że dzięki optymalizacji grupy - tzn. sprzedaży części aktywów - spółka jest dziś w dużo lepszej kondycji finansowej.
"Dokonane transakcje nie powinny wpłynąć na wyniki - produkcję przenosimy do innych zakładów w regionie. Jednocześnie unikniemy istotnych nakładów, które musielibyśmy ponieść w związku z niezbędnymi inwestycjami w modernizację linii produkcyjnych, jakich musielibyśmy dokonać gdybyśmy pozostali ich właścicielami" - dodał członek zarządu.
Libet podał dziś, że według szacunkowych danych odnotował 13,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 16,8 mln zł EBITDA przy 19,2 mln zł przychodów w I kw. 2019 r.
"W wyniku dwóch przeprowadzonych w pierwszym kwartale transakcji, w których zbyliśmy część aktywów spółki, do kasy spółki wpłynęło łącznie 44,9 mln zł. 24 mln zł z pozyskanych środków przeznaczone zostały na zmniejszenie zadłużenia. Pozostałe środki zasiliły przede wszystkim nasz kapitał obrotowy, dzięki czemu mogliśmy dynamicznie rozpocząć ten rok" - wskazał także Gronostaj.
Podkreślił też, że spółka bardzo istotnie obniżyła koszty sprzedaży, dzięki czemu marża brutto na sprzedaży wyniosła w pierwszym kwartale 30% wobec 21% w analogicznym okresie rok wcześniej.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce. Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych. Jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki sięgnęły 177,89 mln zł w 2018 r.