LPP skupi się w tym roku m.in. na rozwoju młodszych marek

LPP zamierza w roku obrachunkowym 2020/2021 większy nacisk położyć na rozwój młodszych marek: Sinsay, House i Cropp poprzez planowane znaczące zwiększenie liczby nowych placówek, poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.

Obraz

"W ubiegłym roku drugą marką pod względem liczby sklepów po Reserved została marka Sinsay. Schodzimy z tą marką do coraz mniejszych miejscowości zarówno w Polsce, jak i za granicą. W tym roku obrachunkowym 2020/2021 również chcemy zwiększyć ich liczbę o ponad 50 sklepów i mówmy tutaj o wszystkich krajach. W przypadku marki Cropp i House zakładamy ten wzrost na łącznym poziomie 15-20 placówek" - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes przypomniał, że początkowo marka Sinsey była skierowana młodych kobiet, ale w ostatnim czasie został rozszerzony asortyment m.in. o akcesoria.

"Myślimy także o kolekcji dla mężczyzn w tej marce. Teraz sklepy te mają powierzchnię 1-1,5 tys.m2, więc jest miejsce na nowe kolekcje" - dodał wiceprezes.

Na koniec 2019 r. liczba sklepów Reserved wynosiła 463 (-1 r/r), Cropp 369 (-4), House 326 (-6), Mohito 291 (-5) i Sinsay 328 (+56), Outlety 8 (-20).

"Ze względu na coraz mniejszą ilość artykułów dla outletów, postanowiliśmy ich liczbę zmniejszyć. W ub.r. kalendarzowym zamknęliśmy 20 placówek i zakładamy, że pozostaną one jedynie w trzech krajach, czyli w Polsce w Rosji i na Ukrainie" - dodał Lutkiewicz.

Wskazał, że spółka podtrzymuje plany dotyczące wzrostu sieci handlowej o 16% r/r zakładając, że marki Sinsey, Cropp i House będą rozwijać się najszybciej.

"Zakładamy, że pozostałe marki będą nieco wolniej się rozwijać biorąc pod uwagę również to w jaki sposób do naszych marek podchodzą klienci. Po wdrożeniu RFID w Reserved w tym roku chcielibyśmy wdrożyć to rozwiązanie w Mohito. Szacujemy koszt związany z RFID na 60 mln zł. To jednak rozwiązanie pozwala nam osiągnąć wiele oszczędności, a także przyspieszać i zwiększać sprzedaż" - dodał Lutkiewicz.

Jego zdaniem, tradycyjne sklepy będą się rozwijać się równolegle z omnichanel.

"W naszym przypadku oba kanały dystrybucji mają obecnie oddzielne zapasy, ale naszym celem jest, aby to zmienić, a na to pozwala m.in. rozwiązania takie, jak RFID. Nasz e-commerce jest rentowny i będziemy dalej usprawniać logistykę w czym ma pomoc m.in. nowy magazyn na Słowacji. Na ten rok wzrost sprzedaży online zakładamy na poziomie 40% i dotyczy to ogólnie wszystkich rynków" - dodał wiceprezes.

W 2019 roku sprzedaż e-commerce wzrosła o 46% i stanowiła 13,4% w sprzedaży całej grupy LPP. Spółka ze względu na trudności na rynku pracy z pozyskaniem odpowiedniej ilości pracowników stawia na kontynuację automatyzacji.

"Nadal potrzebujemy pracowników niemal we wszystkich działach. Ucieczka w automatyzację wynika. więc głównie z braku odpowiednich osób. W naszym przypadku zakładamy, że te automatyzacja najbardziej jest i będzie widoczna po stronie logistyki. Staramy się, aby nowe centrum logistyczne w Brześciu Kujawskim było jedno z najnowocześniejszych w Europie"- dodał wiceprezes.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Wybrane dla Ciebie
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Rząd kontratakuje. Kryptoaktywa wrócą do Sejmu. Jest decyzja
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu
Henryk Kania wróci do Polski? Jest nowa decyzja sądu