Notowania

McDonald's na Uber Eats zarabia już co ósmego dolara. Zyski wyższe od oczekiwań

Największa na świecie sieć fast-food przechodzi restrukturyzację. Po likwidacji części barów przychody spadły, ale firmie się od tego nie pogorszyło. Zyski zaskoczyły analityków. Dzięki współpracy z Uber Eats gigant skutecznie walczy z konkurencją.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)
Zyski zaskoczyły analityków. (Fot: shutterstock.com)

Sieć McDonald's to już 37 tys. lokali w stu krajach świata, z czego zaledwie 7 proc. należy do spółki. Większość prowadzona jest na zasadzie franczyzy. Przychody z franczyzy od ubiegłego roku to już ponad połowa obrotów McDonald's Corporation. Restauracje należące do prywatnych właścicieli, ale oznakowane marką amerykańskiej firmy, przynoszą zdecydowaną większość zysków.

Te siedem procent restauracji działa głównie na rodzimym rynku. A tu spółka ostatnio nie ma lekko. Promocje ze strony konkurencyjnych sieci i malejący ruch klientów powodują, że spółka musi się zmieniać - podaje agencja Reuters.

Obecnie sieć w USA przechodzi "remodeling". Wprowadzane są cyfrowe kioski, zamówienia mobilne, czy system "płać i odbierz" - to rozwiązania, które niedługo mogą trafić poza Stany Zjednoczone, w tym do Polski.

Zobacz też: Trump młodym sportowcom podał na obiad fast food.

Firma usunęła sztuczne konserwanty z klasycznych hamburgerów, przerzuciła się na świeżą, a nie mrożoną wołowinę dla swoich największych hamburgerów McRoyal i dodała tanie menu śniadaniowe, aby przyciągnąć klientów i odeprzeć atak konkurencji na porannych klientów. W ofercie pojawiła się kawa za 1 dolara.

Jednak to partnerstwo z Uber Eats rozpoczęło poprawę wyników. Dzięki niemu spółka osiąga już 3 mld dol. przychodów na całym świecie, czyli 14 proc. tego, co wpływa do kasy McDonald's. To pomogło zahamować spadek obrotów. Te obniżyły się w czwartym kwartale o 3 proc. do 5,16 mld dol. Ale to i tak lepiej niż w całym roku 2018, kiedy spadek był aż 8-procentowy.

Spadki przychodów wynikają przy tym z restrukturyzacji sieci, co kosztowało firmę 94 mln dol. w ubiegłym roku, z czego 85 mln dol. w USA. Firma sprzedała poza tym sieć w Chinach i Hong-Kongu. Licząc dla istniejących restauracji sprzedaż na całym świecie rosła o 4,4 proc.

Może i przychody nie wyglądają najlepiej, ale za to zyski już zdecydowanie bardzo dobrze. Od października do grudnia ubiegłego roku zysk netto wyniósł 1,4 mld dol. i prawie podwoił się rok do roku. W całym roku 2018 McDonald's zarobił 5,9 mld dol., czyli o 0,7 mld dol. więcej niż rok temu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: wall street, mcdonald's, fast-food, giełda, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
01-02-2019

JaySmacznego, żarcie tragedia. Później się dziwić że same grubasy.

03-02-2019

Twój nickJa wole polski jedzenie niż te mrożone wyjalowione

Rozwiń komentarze (2)