Netflix potwierdza: będzie drugi sezon "Squid Game". Giełda już zareagowała

Weekendowe informacje o tym, że będzie drugi sezon południowokoreańskiego serialu "Squid Game", czyli największego hitu Netflixa, spowodowały poniedziałkowy wzrost kursu akcji spółki Bucket Studio prawie o jedną czwartą.

YANTAI, CHINA - NOVEMBER 13 2021: Workers dressed like characters in the Netflix series Squid Game pose to entertain visitors in a shopping mall in Yantai city in east China's Shandong province Saturday, Nov. 13, 2021. (Photo credit should read Feature China/Barcroft Media via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | Barcroft Media
oprac.  KWY

Południowokoreańska produkcja "Squid Game" to największy hit Netflixa. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi, że powstanie drugi (a być może nawet i trzeci) sezon tego serialu, amerykańska platforma streamingowa dopiero teraz potwierdziła te informacje. Na razie nie ujawniono daty premiery. Dla Netflixa to szansa na odbudowanie sieci subskrybentów, którzy licznie rezygnowali z platformy na początku tego roku.

Na to ogłoszenie entuzjastycznie zareagowali inwestorzy. Jak podaje Bloomberg, w poniedziałek akcje południowokoreańskiej spółki Bucket Studio, która posiada udziały w agencji reprezentującej głównego aktora Squid Game (w postać pierwszoplanowego bohatera Seonga Gi-hun wcielił się Lee Jung-jae) urosły prawie o 24 proc. pomimo trwającej wyprzedaży na giełdzie w Seulu.

Hwang Dong-hyuk, reżyser, scenarzysta i producent wykonawczy "Squid Game" w liście opublikowanym na Twitterze zaprasza fanów na drugi sezon i uchyla rąbka tajemnicy fabuły. Pisze, że "Gi-hun powróci, Frontman powróci (...). "Być może pojawi się mężczyzna w garniturze. Poznacie też chłopaka Young-hee" - dodaje. Ponadto przypomina, że prace nad dziewięcioodcinkowym pierwszym sezonem serialu trwały 12 lat, ale w zaledwie 12 dni od premiery stał się on najpopularniejszym filmem w historii Netfliksa.

O czym był pierwszy sezon "Squid Game "? 456 po uszy zadłużonych osób rywalizowało ze sobą na śmierć i życie w serii klasycznych dziecięcych gier o gigantyczną wygraną: 45,6 miliarda południowokoreańskich wonów. Ta produkcja zwiększyła popularność koreańskich treści na całym świecie i skłoniła globalnych graczy, w tym takie firmy jak Walt Disney, Apple, czy Warner Media, do inwestowania w lokalne tytuły i oryginalne seriale, aby przyciągnąć subskrybentów.

Netflix liczy, że ​​drugi sezon "Squid Game " pomoże mu powstrzymać tegoroczny 70-procentowy spadek kursu akcji po ogłoszeniu w kwietniu tego roku, że w pierwszym kwartale stracił 200 tys. subskrybentów.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Sala za 300 mln dolarów na 1000 osób. Trump zatrudnił nowego architekta
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
Na Wyspach chcą przekazać miliardy Ukrainie z zamrożonych rosyjskich aktywów
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm zdecydował
170 tys. zł odprawy i urlop. Sejm zdecydował
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją