Alumast, największy w Polsce producent masztów reklamowych, zadebiutuje na rynku NewConnect 3 stycznia. Wcześniej firma planowała debiut na 21 grudnia.
W wyniku prywatnej emisji inwestorzy objęli łącznie 347.800 akcji serii J stanowiących 15,95 proc. kapitału zakładowego Alumastu.
"Kapitał pozyskany z emisji przeznaczymy na wzbogacenie naszej oferty. Planujemy liczne inwestycje - ekspansję zagraniczną i przejęcia na rynku zachodnim, budowę nowego zakładu i rozwój nowej usługi związanej z rynkiem reklamy zewnętrznej. Przełoży się to bezpośrednio na wyniki finansowe spółki. W 2008 roku planujemy przychody na poziomie ok. 17 mln zł, a zysku netto w kwocie ok. 1,6 mln zł" - powiedział cytowany w komunikacie Zbigniew Szkopek, prezes Alumastu.
W 2006 roku przychody spółki wyniosły 8,6 mln zł, a zysk netto 645.500 zł, a na rok 2007 Alumast prognozował odpowiednio 12,7 mln zł przychodów i około 1 mln zł zysku netto.
Alumast jest pionierem w zakresie zastosowania nowoczesnych technologii produkcji masztów w kraju. Maszty te są także eksportowane do kilkunastu krajów europejskich.
Głównym akcjonariuszem Alumastu (przed zakończeniem private placement) była spółka inwestycyjna KDG Invest Ltd, a także Hotel Polonia oraz dwóch założycieli spółki - prezes Zbigniew Szkopek i Daniel Kowalski.