Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Domzdrowia.pl w ciągu 3 lat chce wejść na GPW

0
Podziel się:

Domzdrowia.pl, spółka portfelowa MCI Management, działająca w branży internetowej sprzedaży leków i kosmetyków, planuje rozwijać fizyczną sieć sprzedaży - poinformował prezes Jacek Denkowski.

Domzdrowia.pl w ciągu 3 lat chce wejść na GPW
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

*Domzdrowia.pl, spółka portfelowa MCI Management, działająca w branży internetowej sprzedaży leków i kosmetyków, planuje rozwijać fizyczną sieć sprzedaży - poinformował prezes Jacek Denkowski. *

Celem spółki jest utrzymanie co najmniej 15 proc. udziału w rynku, a jej strategia zakłada rozbudowę sieci partnerskich i własnych aptek w celu dywersyfikacji modelu biznesowego i optymalizacji procesów logistycznych.

We wtorek prawa do akcji Domzdrowia.pl wzrosły na otwarciu podczas wtorkowego debiutu na NewConnect o 10,34 proc. i wyniosły 3,2 zł. Do godz. 12.15 PDA kosztowały 3,0 zł, czyli o 3,45 proc. więcej niż cena w ofercie.

Subskrypcja 700 tys. akcji C trwała od 3 do 23 lipca. W ramach subskrypcji przydzielono 389.827 akcji. Cena emisyjna została ustalona na poziomie 2,90 zł. Akcje serii C przydzielono dziewięciu inwestorom.

Spółka pozyskała z oferty prywatnej 1,1 mln zł, które przeznaczy na zwiększenie skali działalności. Kluczowymi celami inwestycyjnymi spółki są: rozbudowa platformy e-commerce, zwiększenie kapitału obrotowego, a także budowa sieci aptek partnerskich i własnych centrów logistycznych.

_ Działamy na bazie tradycyjnej apteki w Krakowie i zatrudniamy siedmiu magistrów farmacji, ale zakładamy rozszerzenie naszej działalności poprzez budowę sieci partnerskich _ - powiedział Denkowski.

W ciągu 36 miesięcy od debiutu na NewConnect Domzdrowia.pl planuje przeprowadzić ofertę publiczną i przejść na regulowany rynek giełdy. Celem spółki jest też sprzedaż akcji inwestorowi strategicznemu w ciągu pięciu lat (hurtownie farmaceutyczne, centra medyczne).

IPO ma być związane z pozyskaniem dodatkowego kapitału na realizację obsługi recepty elektronicznej. W 2007 roku przychody spółki wyniosły prawie 4,5 mln zł. Spółka zanotowała stratę w wysokości 0,93 mln zł.

Po pierwszym półroczu 2008 roku przychody spółki wyniosły 3,4 mln zł, a strata netto 0,4 mln zł. Prognoza na 2008 rok zakłada osiągnięcie 8 mln zł przychodów. Strata netto ma się zmniejszyć do 0,58 mln zł.

W 2009 roku przychody mają wzrosnąć do 18 mln zł, a w 2010 roku do 31 mln zł. Prezes Denkowski ocenia, że w ciągu najbliższych pięciu lat internetowy kanał sprzedaży leków i kosmetyków będzie posiadał udział ponad 1,5 proc. rynku ogółem i przekroczy wartość 0,5 mld zł.

Domzdrowia.pl sprzedaje produkty medyczne, w tym leki OTC - sprzedawane bez recepty oraz leki RX - sprzedawane wyłącznie na podstawie recepty. Spółka oferuje też kosmetyki i produkty zdrowotne, w tym suplementy diety. Sprzedaż odbywa się poprzez platformę e-commerce złożoną z dwóch witryn internetowych: domzdrowia.pl (apteka internetowa)
i domurody.pl (drogeria internetowa).

Głównym akcjonariuszem Domzdrowia.pl jest MCI Management, posiadający ponad 58 proc. kapitału akcyjnego spółki. W rękach kadry zarządzającej znajduje się ponad 30 proc. udziałów.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)