Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 3,6% r/r do 7,74 mld zł w 2019 roku

0
Podziel się:

Grupa Muszkieterów zanotowała wzrost obrotów o 270 mln zł, tj. o 3,6% r/r, do 7,74 mld zł w 2019 roku, podała grupa. Sieć Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw utrzymała obroty na poziomie 5,18 mld zł. Obroty like-for-like (w sklepach porównywalnych) wzrosły w tym czasie o 3,3%.

Obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 3,6% r/r do 7,74 mld zł w 2019 roku

"Mamy świadomość zmieniającego się rynku handlowego, obostrzeń wynikających na przykład z zaostrzania zakazu handlu w wybrane niedziele, rosnącej presji kosztowej, a także rosnących oczekiwań klientów. Właśnie dlatego na bieżąco udoskonalamy ofertę produktową i pozycjonowania cenowego Intermarché oraz koncepty naszych supermarketów. Koniecznością stała się również seria zmian organizacyjnych m.in. w łańcuchu dostaw czy w procesach sklepowych. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów 'offline' nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał branży spożywczej i całego rynku retail w Polsce. Mamy jeszcze dużo do zrobienia, aby znaleźć się w miejscu, do którego dążymy. Zapoczątkowane zmiany dają już jednak wymierne efekty, co powinno się potwierdzić w 2020 roku. W 2020 roku planujemy otwarcia kolejnych supermarketów, stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive" - dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce Marc Dherment, cytowany w komunikacie.

Bricomarché w 2019 roku wypracowało dwucyfrowe wzrosty, które wyniosły w tym okresie 2,55 mld zł, co oznacza wzrost o 10,7% r/r. Ponadto w 2019 roku sieć zakończyła strategię otwarcia sześciu składów budowlanych, udostępniając klientom ostatni z nich - w Siemianowicach Śląskich.

"Współcześni klienci doceniają innowacyjne rozwiązania, dlatego w wielu kwestiach staramy się być pionierami. Przykładem może być oferowanie dostawy do Bricomatów, w których można odebrać także wielkogabarytowe towary. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizuje sieć Bricomarché zapewnia stały wzrost jej obrotów. Mamy ambitne plany na 2020 rok. Planujemy m.in. rozwijać usługi z zakresu e-commerce. Chcemy także, by nasza sieć z produktami dla domu i ogrody była dostępna w przynajmniej 15 nowych lokalizacjach" - powiedział też Dherment.

Grupa Muszkieterów dokapitalizowała sieci w 2019 roku - kapitał Intermarché wzrósł do 91 mln zł z 83 mln zł, natomiast kapitał sieci supermarketów typu "dom i ogród" Bricomarché został podniesiony do 138 mln zł ze 110 mln zł.

"Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia, w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce zainwestowaliśmy około 2 mld zł w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych. Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterów" - podsumował Dherment.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu "dom i ogród" w Polsce, jest zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

budownictwo
nieruchomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)