Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKN Orlen będzie kontynuował współpracę z Robertem Kubicą i pozostanie w F1

3
Podziel się:

Warszawa, 19.09.2019 (ISBnews) - Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN Orlen, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem, podała spółka. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1, budując globalną rozpoznawalność marki.

PKN Orlen będzie kontynuował współpracę z Robertem Kubicą i pozostanie w F1

"Dzięki dotychczasowej obecności PKN Orlen w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem Orlen Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki Orlen, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną" - powiedział prezes Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN Orlen a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1, podano także.

"Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN Orlen silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji Orlen, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11%. Sieć detaliczna koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw, a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku" - czytamy w komunikacie.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN Orlen i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 mln kontaktów z marką Orlen (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 mln zł, poinformował koncern, powołując się na badania IMM i Pentagon na zlecenie spółki.

PKN Orlen podkreśla, że sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. Koncern posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 109,7 mld zł w 2018 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(3)
Jemio
5 lata temu
Paliwo to nie kiełbasa, czy to ruskie, czy francuskie, jedno i to samo. Po to są oznaczenia międzynarodowe. Kupuje się na stacji, gdzie jest taniej. Jak Orlen będzie produkował części samochodowe, wtedy marka jest marką.
Marlena
5 lata temu
Jesli to wszystkomprawda a przypomnijmy z eorlenem keiruje czlowiek scigany przez prawo i bhez pojecia o branzy z nadania piS,to znaczy ze mozna tam posadzic nawet szympansa i oszczedzic miliony na placach
MARMAR
5 lata temu
no tak Kubica zawsze na torze najdłużej i orlen ma czym się chwalić.