PKP PLK ogłosiły przetarg na połączenie kolejowe do Portu Lotniczego Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły przetarg na roboty w ramach projektu pn. "Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry - Zawiercie". Dzięki inwestycji powstanie możliwość dojazdu koleją do portu lotniczego Katowice Airport w Pyrzowicach. Wartość inwestycji to szacunkowo 741 mln zł netto.

Obraz

"Linią do portu lotniczego będą jeździć pociągi osiągające prędkość do 140 km/h. Pasażerowie z Zawiercia dojadą do lotniska w 23 min, a z Tarnowskich Gór w 15 min. Podróżni z Katowic i z Częstochowy pokonają tę drogę w niecałą godzinę" - czytamy w komunikacie.

W ramach zadania zostanie odbudowany 30-kilometrowy nieczynny odcinek między Tarnowskimi Górami a Siewierzem. Rewitalizacja i elektryfikacja dotyczyć będzie ok. 48 km linii kolejowej. Na linii zaplanowano zbudowanie nowych przystanków: Miasteczko Śląskie Centrum, Mierzęcice Łubne, Zawiercie Kądzielów. Będzie także stacja Pyrzowice Lotnisko. Nowe i przebudowane perony przewidziano w Zawierciu oraz na stacjach: Tarnowskie Góry, Siewierz i Poręba, podano także.

"Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na linii Zawiercie - Tarnowskie Góry zapewnimy sprawny dojazd koleją do lotniska z Katowic i innych miast Śląska. To kolejne przedsięwzięcie w ramach Krajowego Programu Kolejowego, które istotnie zwiększa dostępność mieszkańców do kolei i sprzyja rozwojowi gospodarki" - podkreślił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, cytowany w komunikacie.

Projekt ma także istotne znaczenie dla sprawnych przewozów towarowych. Linia będzie bardzo ważną trasą obsługującą bocznicę towarową CARGO MPL Katowice oraz dwie bocznice w Siewierzu. Pozytywnie wpłynie na transport towarów drogą kolejową i lotniczą. Pociągi towarowe przyspieszą do 80 km/h, linią pojadą też cięższe składy - dopuszczalny nacisk na oś ma wynieść 221 kN/oś, podano także.

PLK przygotowały już dokumentację projektową. Przetarg wyłoni wykonawcę, a prace budowlane są zaplanowane na lata 2020-2022, zakończono w komunikacie.

Wybrane dla Ciebie
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Krypto w Polsce? Przestańmy w końcu reagować panicznie [OPINIA]
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Potężny kredyt dla polskiego giganta
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Senat mówi "nie" kandydatce Karola Nawrockiego do Rady Fiskalnej
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Niemieckie media piszą o Polsce. "Mogliby się uczyć"
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Pierwsza elektrownia jądrowa w Polsce. Tyle ma kosztować prąd z atomu
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Słupy na prywatnych działkach. TK wydał orzeczenie. Co dalej?
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Zarabiają w NBP setki tysięcy złotych. Teraz nie nadzorują już żadnego departamentu
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Miedź bije historyczne rekordy. KGHM na celowniku banków, a świat walczy o surowiec
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Stopy procentowe w dół? Członek RPP wskazuje kluczowy termin
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Koniec ery taniej siły roboczej. Polskie centra usług zmieniają kurs na technologię
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Orban na Węgrzech chwali się "tarczą finansową" USA. Trump zaprzecza
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych
Warszawa kupi 120 autobusów. Będą mogły przewozić rannych