Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Play ma prawie 13 milionów aktywnych klientów. Podwoił zyski

82
Podziel się:

W 2018 roku klient Play płacił operatorowi przeciętnie 32,3 zł miesięcznie - wynika z raportu rocznego firmy. W sumie zainkasowała ponad 6,8 mld zł. Wypracowane zyski operator chce inwestować m.in. w rozwój sieci. W 2019 roku pochłonie 800 mln zł.

Pierwsze salony Play otwarto w 2007 roku.
Pierwsze salony Play otwarto w 2007 roku. (East News, Stefan Maszewski/Reporter)

Czołowy operator komórkowy w Polsce pochwalił się wynikami. Na koniec 2018 roku raportował 15 mln klientów, w tym aktywnych 12,7 mln. Prawie 66 proc. osób korzystających z usług Play miało telefon na abonament, co oznacza przyrost o 3,7 pkt proc., podczas gdy poziom odejść pozostał na niskim poziomie 0,8 proc.

Na pojedynczego klienta średni miesięczny przychód Play w 2018 roku wyniósł 32,3 zł. To oznacza, że koszty ponoszone przez klientów delikatnie rosną - o 1 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Play pochwalił się, że systematycznie rozwija sieć. Na koniec grudnia miał 7003 stacji nadawczych, a więc o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. A docelowo do 2021 roku ma być ich około 9500. Władze spółki sugerują, że to najszybsza sieć własna w Polsce.

Zobacz także: Wielki Test Smartfonów za 500 zł. Motorola Moto E5 play

Na rozwój sieci, w tym digitalizację i kapitalizację urządzeń abonenckich, w tym roku Play chce przeznaczyć do 800 mln zł.

- Przyspieszyliśmy rozbudowę własnej sieci, aby zabezpieczyć naszą niezależność od roamingu krajowego i ograniczyliśmy negatywny wpływ regulacji Roam-Like-At-Home. Bardziej niż kiedykolwiek utrzymujemy klientów w centrum naszych działań, dbając o ich wartość i lojalność poprzez naszą obszerną ofertę konwergentnych usług mobilnych - wskazuje Jean Marc Harion, prezes Play.

- Zgodnie z naszą strategią 2019-2022 ogłoszoną w listopadzie 2018, konsekwentnie rozwijamy naszą sieć 5G-Ready. (...) Dodatkowo przyspieszamy digitalizację firmy, z priorytetem nadanym utrzymaniu i pozyskaniu klientów przez kanały online oraz samoobsłudze przez aplikację Play24 i chatboty - dodaje.

Play w ubiegłym roku zainkasował w sumie 6,84 mld zł. To oznacza wzrost przychodów ze sprzedaży o około 170 mln zł w porównaniu z 2017 rokiem. Przełożyło się to na 744 mln zł zysku netto, a więc prawie dwukrotnie lepszy wynik niż poprzednio. Rok 2017 Play zamknął z 387 mln zł zysku.

Tak wysokich zysków w historii Play jeszcze nie było, mimo że - jak podkreśla firma - wypłaciła inwestorom 652 mln zł dywidendy oraz zainwestowała w sieć i IT kwotę 751 mln zł. Do tego spłaciła 391 mln zł zadłużenia.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(82)
lolo
5 lata temu
Złodzieje i oszuści.Nigdy więcej
marek
5 lata temu
kłamią i tyle . tym razem mnie nie namówią do usług .
07
5 lata temu
W tym miesiącu kolejna awaria nie można nigdzie się dodzwonić, przyjmują tylko zgłoszenia i koniec , masakra
Pies
5 lata temu
Play to zlodzieje
Eveline
5 lata temu
A ja glupia przedluzylam z nimi umowe:( i internet mi chodzi od tego czasu o wiele gorzej. Nie polecam!!!!
...
Następna strona