Play:Wolumen kontraktów sprzedanych w kanale e-commerce wzrośnie o 80% r/r w br.

Warszawa, 21.12.2020 (ISBnews/ISBtech) - Play odnotuje w br. 80-proc. wzrost r/r wolumenu kontraktów sprzedanych w kanale e-commerce, poinformował ISBtech Digital Director w Play Maciej Żyto. Operator przekroczył próg 5 mln aktywnych kont w aplikacji mobilnej Play24.

Obraz

"Rok 2020 zakończymy 80% wzrostem wolumenu kontraktów sprzedanych w kanale e-commerce w stosunku do 2019 roku. Rozkład wzrostów jest bardzo korzystny, nie były one budowane jedynie w okrasach lockdownu, 11 miesięcy roku 2020 było lepszych od swoich odpowiedników w 2019 roku. W 2020 pierwszy raz przekroczyliśmy próg 5 mln aktywnych kont w aplikacji mobilnej Play24" - powiedział ISBtech Żyto.

"W okresie Black Friday 2020 szeroko rozumianego, bo mówimy o 11 dniach pod parasolem Black Week, sprzedaliśmy ponad 100% więcej telefonów, niż w analogicznym czasie w 2019 roku. Udział kanału e-commerce w całej sprzedaży Play cały czas się powiększa. Jednocześnie są to wciąż znacznie mniejsze udziały niż te znane mi z branż retailowych, w których pracowałem w ostatnich latach. Traktuję to jako zachętę do dalszego dynamicznego rozwoju e-commerce w Play" - dodał digital director.

Operator wdrożył właśnie proces omnichannelowy w swoim e-commerce. "Użytkownik play.pl może, po wyborze taryfy, zdecydować, że chce zakończyć proces zakupu, czy przedłużenia kontraktu w salonie (obok oczywiście możliwości dokończenia całego zakupu online). To jest odpowiedź na obserwację z naszych badań - mamy dużą ilość klientów na rynku (ok. 60%), którzy poprzedzają decyzję dot. wyboru operatora research w sieci. Ale samo zamknięcie procesu pragną zrealizować w punkcie fizycznym" - wskazał Żyto.

Z kolei aplikacja mobilna Play jest obecnie kanałem samoobsługowym. Nie realizuje funkcji akwizycji, czy retencji klientów (odnowienia kontraktu).

"W 2021 roku aplikacja będzie rozwijała się w zakresie tzw. daily usage - pragniemy dostarczyć więcej powodów do używania jej na co dzień. To obniży churn użytkowników aplikacji. Chciałbym również, by wizyta klienta Play w salonie zawsze kończyła się rekomendacją pobrania aplikacji. I o tym rozmawiam z menadżerami odpowiedzialnymi za nasze salony. Akwizycja i retencja powinna pojawić się w aplikacji w 2022 roku" - podsumował dyrektor.

Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.

Sebastian Gawłowski

Wybrane dla Ciebie
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Podsumowali dwa lata rządów Tuska. Oto co się dzieje z gospodarką
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Odłożyła na emeryturę 350 tys. zł. Pieniądze przejął ZUS. RPO komentuje
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 11.12.2025
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
"Złote karty" z wizerunkiem Trumpa. Rusza składanie wniosków
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań
Wraca spór z Czechami. Domagają się od Polski działań
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Media: USA proponują przywrócenie dostaw rosyjskiej energii do Europy
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
Amerykanie przejęli tankowiec. Prokurator generalna ujawnia szczegóły
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
ZUS wkracza do akcji. Domaga się zwrotu zasiłków sprzed lat
Trump: CNN musi zostać sprzedana
Trump: CNN musi zostać sprzedana