Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Epidemia koronawirusa. Ruch głosowy w Play wzrósł o 34 proc.

0
Podziel się:

Po wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego dnia 13 marca ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34 proc. Transmisja danych zwiększyła się o 19 proc., a w szczytowym momencie do 50 proc., w porównaniu z poprzedzającym tygodniem - poinformowała spółka w czwartek. Dokonała też wstępnej oceny wpływu epidemii na działalność.

Play dokonał wstępnej oceny wpływu epidemii na działalność spółki.
Play dokonał wstępnej oceny wpływu epidemii na działalność spółki. (Pixabay.com, Pixabay)

Play podkreśla, że wzrost ruchu nie miał wpływu na jakość usług. Dla porównania: regularne zużycie danych w sieci Play rośnie o 25-30 proc. rocznie, a ruch głosowy jest zasadniczo stabilny.

Po zamknięciu około połowy punktów sprzedaży Play ruch w sieci sprzedaży spadł między pierwszym, a ostatnim tygodniem marca. Jednak wzrósł ruch na stronie Play, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, częściowo kompensując wpływ zamknięcia sklepów.

Spółka poinformowała też, że postanowiła przeznaczyć 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP mający na celu wsparcie polskich sztabów medycznych i zaspokojenie potrzeb szpitali na sprzęt medyczny.

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

W marcu przychody Play z usług były o kilka procent wyższe niż planowano, głównie ze względu na wzrost ruchu od innych operatorów. Przychody i koszty roamingu międzynarodowego były zaś porównywalne z przedkryzysowymi poziomami z początku roku.

Play informuje, że koszty operacyjne w marcu były pod kontrolą, a skorygowana EBITDA w pierwszym kwartale tylko nieznacznie odbiegała od oczekiwań.

Na tym etapie Play nie ma podstaw do zmiany założeń na 2020 rok, a bardziej szczegółowe informacje poda przy publikacji wyników za I kw. 2020 r.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

wiadomości
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)