Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pracuj.pl: Liczba ofertów staży i praktyk na portalu spadła o 37% r/r w I-VIII

2
Podziel się:

Wyraźne spowolnienie rekrutacji przez firmy po wybuchu pandemii dotyczyło całego rynku pracy, ale w szczególności odbiło się na stażach i praktykach, wynika z danych Pracuj.pl. Liczba tego typu ofert na portalu Pracuj.pl między styczniem i sierpniem 2020 spadła o 37% r/r. Dla porównania, na całym portalu spadek był wyraźnie niższy, sięgający kilkunastu procent.

Pracuj.pl: Liczba ofertów staży i praktyk na portalu spadła o 37% r/r w I-VIII

"Na lekki optymizm pozwalają dane z maja, czerwca i lipca, czyli z czasu po zniesieniu najmocniejszych restrykcji związanych z COVID-19. W tym okresie liczba ofert kierowanych do studentów i absolwentów na portalu sukcesywnie rosła. Pracodawcy odwieszali programy stażowe lub przenosili je do trybu zdalnego, szukano też znów osób na stanowiska juniorskie. Wciąż jednak liczba ofert na polskim rynku była mniejsza niż przed rokiem. W obliczu tych trendów pomoc w spotkaniu się młodych talentów z pracodawcami jest bardzo ważną kwestią. Tym bardziej, że według naszych ubiegłorocznych badań tylko 32% studentów i absolwentów uważa, że same studia stanowią wystarczające przygotowanie do życia zawodowego" - powiedziała HR business partner w Grupie Pracuj Agata Dzierlińska, cytowana w komunikacie.

Jak pokazują badania Festiwalu Pracy Jobicon online, studenci i absolwenci nie skupiają się przy poszukiwaniu pracy wyłącznie na kwestiach finansowych. O ile potencjalne zarobki pozostają dla nich najważniejszym czynnikiem wyboru pracodawcy (wskazuje na nie 61% badanych), o tyle dla ponad połowy respondentów ważne są także oferowane przez firmę możliwości rozwoju i benefity (58%). Te dwa czynniki pokazują dwie kluczowe motywacje młodych talentów - chęć niezależności finansowej, ale jednocześnie dużą świadomość roli pierwszych doświadczeń dla dalszego przebiegu kariery, wskazano również.

Eksperci sprawdzili także, jakiego obrazu pracodawcy poszukują studenci, gdy przeglądają profile pracodawców, przybliżające charakter i życie firmy. Jak wykazują badania, przeszukując te sekcje, kandydaci szczególnie mocno zwracają uwagę na informacje o orientacyjnych zarobkach - robi tak 56% respondentów. Jednocześnie 37% oczekuje, że pracodawca opisze w profilu realne ścieżki rozwoju, na które mogą liczyć. Niewiele mniej studentów i absolwentów poszukuje informacji o ciekawych projektach prowadzonych przez firmę i o mniej formalnych aspektach działalności.

"Z jednej strony, mówi się im, że ważna jest dobrze płatna praca i firma dająca możliwości awansu. Z drugiej przekonuje się, że kluczem do szczęścia jest podążanie za pasjami i czerpanie satysfakcji z kariery. Dodatkowe napięcie generuje pandemia COVID-19 i zmiany na rynku pracy, które przyniosła. W nowej normalności jeszcze ważniejsze jest, by umożliwiać studentom realne spotkanie z praktykami. Choć wchodzą na rynek pracy w wyjątkowym czasie, to doświadczenie mogą z odpowiednią pomocą przekuć w sukces zawodowy" - podsumowała Dzierlińska.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
Czytelnik 08
4 lata temu
mówi się "Liczba Ofert" nie "Liczba Ofertów" !!
gość
4 lata temu
Ofertów?