Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Prezydent podpisał nowelę o biokomponentach i biopaliwach

1
Podziel się:

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych, zakładającą przejęcie obowiązków funduszu celowego Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT-PFC) przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚIGW), poinformowała Kancelaria Prezydenta.

Prezydent podpisał nowelę o biokomponentach i biopaliwach

Celem nowelizacji jest uproszczenie, odbiurokratyzowanie i przyspieszenie finansowania ze środków publicznych rozwoju transportu niskoemisyjnego.

Przychodami zobowiązania wieloletniego FNT (przychodami NFOŚiGW) mają być środki zgromadzone na rachunku FNT-PFC na dzień jego likwidacji, jak również przychody pochodzące z wpływów z tytułu opłaty zastępczej (od 2021 r. 55% tych wpływów ma trafiać na Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej) oraz 15% wpływów z tytułu opłaty emisyjnej, oraz środki przekazywane przez operatora systemu przesyłowego elektroenergetycznego - 0,1% uzasadnionego zwrotu z kapitału zaangażowanego w przesyłanie energii elektrycznej.

Nowelizacja określa również szczegółowe zasady podziału opłaty emisyjnej, która w 95% stanowi przychód Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (w 80% - tak jak obecnie - przychód zobowiązanie wieloletniego "przeciwdziałanie emisjom" i w 15% przychód zobowiązania wieloletniego FNT), a w 5% przychód Funduszu rozwoju przewozów autobusowych.

Z dniem 30 września 2020 r. wygaszone mają zostać dotychczasowe umowy zawarte przez NFOŚiGW, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz Dysponenta FNT-PFC. Jednocześnie należności i zobowiązania FNT-PFC staną się zobowiązaniami i należnościami NFOŚiGW.

Pozostałe zapisy ustawy wchodzą w życie z dniem 1 października 2020 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
ip123
4 lata temu
Czyli co? Podpisem swoim Prezydent zakończy dodawania tego szamba do paliw i zakończy się zacieranie wtryskiwaczy oraz "gnicia organicznego" paliwa w zbiornikach. Dobrze, że to w końcu zrozumiał, pomimo, że jest prawnikiem. Argument :Dlaczego składy wojskowe paliw, paliwa w pojazdach wojskowych (pomimo silników, które wszystko przepali) są naturalne, mineralne a nie zafałszowane estrami z olejów roślinnych, rzepakowych....bo by im wszystko ZGNIŁO W ZBIORNIKACH pojazdów i MPiSach.