Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. ANA
|
aktualizacja

Przychody topnieją. Operator KFC i Pizza Hut podał wyniki

9
Podziel się:

AmRest, zarządzający w Polsce i wielu europejskich krajach sieciami KFC i Pizza Hut, odnotował w trzecim kwartale 2,1 mln euro zysku. To znacznie mniej niż w analogicznym kwartale rok temu, kiedy zysk wyniósł prawie 17 mln euro.

Przychody topnieją. Operator KFC i Pizza Hut podał wyniki

W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o prawie 13 proc. i wyniosły 441,4 mln euro - poinformował we wtorek AmRest. Jak czytamy w raporcie kwartalnym, stało się tak w wyniku ograniczonej działalności biznesowej, towarzyskiej i turystycznej ze względu na restrykcje wprowadzone przez większość krajów na świecie w celu walki z epidemią COVID-19.

AmRest prowadzi sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Spółka jest też obecna w Hiszpanii, Niemczech, Francji, a także w Rosji oraz Chinach. Zarządza w tych krajach takimi markami, jak m. in. KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Polski rynek odpowiadał w trzecim kwartale za 25 proc. całkowitej sprzedaży.

Mimo gorszych wyników rok do roku, trzeci kwartał przyniósł jednak znaczne ożywienie w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku, czemu sprzyjało stopniowe złagodzenie ograniczeń.

Zobacz także: "Solidarność" przeciwko rządowym obostrzeniom w handlu. Wszystkie sklepy powinny być otwarte

"Niestety ograniczenia wprowadzone w czwartym kwartale na niektórych z naszych rynków oznaczają przeciwności, które utrudnią nam działalność i opóźnią pełne odbicie do przyszłego roku. Dobrze wykorzystaliśmy ostatnie kilka miesięcy, aby przygotować się na ewentualną drugą falę, dlatego nie spodziewamy się, by jej wpływ był tak dotkliwy jak wiosną" - powiedział, cytowany w raporcie, prezes Mark Chandler. Dodał, że klienci są teraz bardziej gotowi do przejścia do kanałów sprzedaży online.

Wprawdzie w trzecim kwartale spółce udało się wypracować zysk, ale po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku jest pod kreską. W całym okresie od stycznia do września 2020 roku, AmRest miał 159,8 mln euro straty netto, w porównaniu z 28,3 mln euro zysku rok wcześniej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
Alex
3 lata temu
Niech dalej podnoszą ciągle ceny, a przychody z pewnością wzrosną.
Omijać
3 lata temu
Zadbajmy o nasze małe polskie lokalne restauracje a nie nabijamy kasę KFC czy McD Omijać ich szerokim łukiem
yyyy
3 lata temu
KFC coraz gorsza jakość.
Mefisto
3 lata temu
Kiedyś mieli panierkę ostrą i łagodną. Dziś łagodna na wszystkim prawie. Po prostu nie ten smak.
Szczery
3 lata temu
Cena jeszcze raz cena !! Jest za drogo i ludzie zadziej kupują w KFC .