Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPO: Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych wzrosła o 22% w 2018 roku

0
Podziel się:

Warszawa, 13.02.2019 (ISBnews) - Producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali w 2018 roku wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych o 22%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+12%) i rolniczych (+3%), a nieznacznie spadł do samochodów osobowych (-1%). Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży wyniosła aż 49%, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

PZPO: Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych wzrosła o 22% w 2018 roku

"Dane za 2018 roku pokazują, jak dynamicznie rozwija się rynek oponiarski w Polsce. Wysoki wolumen sprzedaży opon całorocznych w 2018 roku jest dowodem na to, że producenci wykorzystują potencjał rynku. Kolejny rok notujemy także wzrost sprzedaży markowych opon klasy premium. Jest to bardzo dobra wiadomość, która świadczy o rosnącej świadomości kierowców dotyczącej wpływu jakości opon - jako jedynego punktu styku auta z drogą - na bezpieczeństwo jazdy i długość drogi hamowania" - powiedział prezes PZPO Giansimone Bertoli, cytowany w komunikacie.

W ocenie PZPO, z danych wynika, że samochody typu SUV nadal cieszą się ogromną popularnością wśród polskich kierowców, czego dowodem jest 12% dynamika sprzedaży w tym segmencie.

"Szczególnie cieszy wzrost w segmentach opon rolniczych i ciężarowych. Sprzedaż tych ostatnich wzrosła aż o 22% w porównaniu do roku 2017. Właściwy dobór opon do ciężarówek i aut rolniczych jest inwestycją, która zawsze się zwraca - w ciągu kilku lat pozwala obniżyć wydatki na paliwo oraz naprawy pojazdu i ogumienia. Opony rolnicze oraz ciężarowe są intensywnie eksploatowane, a wszelkie przestoje i opóźnienia w zbiorach, żniwach czy dostawach spowodowane uszkodzeniami opon mogą nieść duże dodatkowe koszty, ale także potencjalne zagrożenie dla kierowcy" - dodał dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki, również cytowany w komunikacie.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)