Stacja w Lehre znajduje się przy autostradzie A2 - najintensywniej wykorzystywanej trasie wschód-zachód w Niemczech, poinformowano.
"Otwieramy nowe stacje LNG, kolejni producenci wprowadzają do oferty nowe samochody ciężarowe na to paliwo, a władze państwowe okazują wsparcie w postaci zwolnienia z opłat na autostradach i zachęt podatkowych do zakupu takich pojazdów. Dzięki temu klienci mogą
wybierać LNG jako perspektywiczne paliwo dla ciężkiego transportu drogowego, nie tracące na wartości ani efektywności. LNG jest obecnie konkurencyjną i przystępną cenowo alternatywą dla oleju napędowego" - powiedział dyrektor generalny Shell ds. rynku detalicznego w
Niemczech, Austrii i Szwajcarii Jan Toschka, cytowany w komunikacie.
"Wszystkie zaangażowane podmioty muszą utrzymać dynamikę ekspansji tego paliwa. Przewoźnicy potrzebują stabilnych warunków dla swoich inwestycji, a dostawcy będą mogli zaspokajać rosnący popyt dzięki rozwojowi infrastruktury. Wspólnie możemy szybko się przyczynić
do redukcji emisji dwutlenku węgla w ciężkim transporcie drogowym. O naszym zaangażowaniu świadczą nowe stacje Shell LNG, takie jak ta otwarta dziś w Lehre" - dodał prezes niemieckiego oddziału Shell Thomas Zengerly.
Pojemność stacji LNG wynosi niemal 30 ton, co oznacza, że jest w stanie napełnić zbiorniki LNG 150-200 pojazdów ciężarowych dziennie. Stacje Shell LNG w Hamburgu i Lehre to dopiero początek. Koncern planuje budowę kolejnych stacji o podobnej pojemności w miejscowościach Recklinghausen, Hermsdorf, Kirchheim/Teck, Weinsberg oraz w okolicach Kolonii, podano także.
"Na podstawie obecnych trendów szacuje się, że do 2040 roku liczba pojazdów ciężarowych w UE może wzrosnąć o 307 000, do 2,76 miliona. 480 000 (17%) z nich będzie mieć silnik na LNG i zastąpi tym paliwem 11,5 mld litrów oleju napędowego" - czytamy w komunikacie.
W 2019 roku Shell rozpoczął również budowę pierwszej stacji tankowania LNG w Polsce. W lipcu br. szef rozwoju biznesu LNG w Shell Polska Marcin Płocharski zapowiadał, że spółka chciałaby uruchomić ją jesienią 2019 roku.
"Podtrzymujemy, że liczymy na uruchomienie pierwszej polskiej stacji LNG jeszcze w 2019 roku" - powiedziała ISBnews rzecznik prasowa Shell Polska Anna Papka.
Obecnie w Polsce jest już ponad 20 klientów z kartami Shell LNG, których floty aut ciężarowych mogą tankować skroplony gaz ziemny na europejskich stacjach Shell.
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw - na koniec 2018 roku firma zarządzała siecią 419 stacji.