Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Strabag ma umowę na dokończenie obwodnicy Marek na S8 za ok. 166 mln zł

1
Podziel się

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała ze Strabagiem umowę na dokończenie budowy obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 za ok. 166 mln zł, podała Dyrekcja. Czas realizacji to 10 miesięcy od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresu zimowego). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2021 r.

Strabag ma umowę na dokończenie obwodnicy Marek na S8 za ok. 166 mln zł
bDXPwaid

"Zadaniem wykonawcy jest dokończenie prac, takich jak: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne" - czytamy w komunikacie.

28 listopada 2014 r. GDDKiA podpisała umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70% kosztorysu zamawiającego. W maju 2018 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą. Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który dokończy niezrealizowane prace, przypomina Dyrekcja.

"We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła kosztorys inwestorski zamawiającego. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłosiliśmy przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70% przekraczała kosztorys inwestorski. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione. GDDKiA dokonała weryfikacji kosztorysu na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki - Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych. Pozyskanie ich umożliwiło ogłoszenie przetargu na dokończenie wszystkich prac" - czytamy także.

bDXPwaiG
budownictwo
nieruchomości
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
emka
rok temu
Chce tylko przypomnieć że Włochów wyrzucili w maju 2018 , po półtora roku GDDKiA udało się wyłonić Wykonawcę, pytanie czy było warto. Gdyby GDDKiA miałaby trochę szacunku do kierowców przejęliby podwykonawców którzy dokończyliby to do końca 2018 w cenach na bank niższych niż te co ma Strabag. Salini jak wiekszosc GW daje tylko finansowanie sami nie majac zadnych sił wykonawczych na projekcie.