Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sumitomo Corp. zainwestowała 8,5 mln zł w Teroplan - właściciela e-podróżnik.pl

0
Podziel się:

Japońska Sumitomo Corporation zainwestowała w Teroplan S.A., właściciela m.in. marki e-podróżnik.pl. Za 12% akcji w spółce, japoński konglomerat przedsiębiorstw zapłacił 8,5 mln zł, podał Teroplan. Środki mają zostać przeznaczone na rozwój innowacyjnej formy międzymiastowego podróżowania door-to-door, oferowanej pod marką Hoper.

Sumitomo Corp. zainwestowała 8,5 mln zł w Teroplan - właściciela e-podróżnik.pl

"Wsiadanie i wysiadanie jest możliwe w każdej, nawet bardzo małej miejscowości znajdującej się w obrębie trasy Hopera. Pasażerowie docierają do celu szybko i wygodnie - bez przesiadek i dźwigania bagaży. Hoper jest formą współdzielonego przejazdu, który oferuje pasażerom komfort jazdy samochodem, w cenie biletu komunikacji publicznej. Ten rodzaj transportu może być także remedium na 'białe plamy komunikacyjne', powstające w wyniku zamykania mało dochodowych regularnych połączeń autobusowych i kolejowych" - powiedział prezes Teroplan Andrzej Soroczyński, cytowany w komunikacie.

To właśnie dotychczasowe wyniki projektu - ponad 40 tys. pasażerów podróżujących Hoperem w 2019 roku, na 13 dostępnych trasach oraz zarządzanie przedsięwzięciem w oparciu o bardzo zaawansowaną technologię - w głównej mierze zdecydowały o pozytywnej decyzji inwestycyjnej japońskiej firmy Sumitomo, podkreślono.

"Sumitomo zdecydowało się zainwestować w Teroplan ze względu na innowacyjną usługę Hoper, która rozwiązuje istotny problem społeczny związany z dostępnością do taniego i bezpiecznego podróżowania. Hoper, będący świetnym uzupełnieniem tradycyjnych przewozów autobusowych i kolei, doskonale pasuje do realiów rynków Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo know-how, obecnie budowany przez firmę, może zostać wykorzystany także w usługach transportu opartych o pojazdy autonomiczne. Sumitomo planuje aktywnie wspierać rozwój Teroplanu, który według naszej oceny jest jednym z najbardziej obiecujących polskich start-upów" - powiedział assistant director w Sumitomo Deutschland Dominik Słonecki.

Środki pozyskane z nowej emisji akcji, spółka zainwestuje przede wszystkim w rozwój marki Hoper w Polsce i za granicą.

"W przeciągu dwóch najbliższych lat planujemy objąć siatką połączeń całą Polskę. A docelowo chcemy, aby usługa była dostępna także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej - na początku w Serbii i na Ukrainie, gdzie już teraz Teroplan oferuje lokalne wersje e-podróżnik.pl. Znaczną część pozyskanych środków przeznaczymy także na dalszy rozwój technologii wspierającej zarządzanie Hoperem m.in. automatyzację procesu planowania tras czy zarządzania pojazdami. W tych działaniach Teroplan w dalszym ciągu będzie ściśle współpracować z Uniwersytetem Jagiellońskim" - dodał Soroczyński.

Należy podkreślić że to już druga runda inwestycyjna, którą Teroplan zakończył z sukcesem w przeciągu niespełna roku. W marcu 2019 roku do grona akcjonariuszy firmy dołączyła Wirtualna Polska Holding, która nabyła akcje spółki łącznie za 7,7 mln zł, przypomniano.

Sumitomo Corporation, będące obecnie jednym z największych japońskich konglomeratów, posiada udziały w 929 firmach na wszystkich kontynentach i zatrudnia ponad 67 tysięcy pracowników. W ostatnich latach Sumitomo zainwestowało w szereg start-upów związanych z mobilnością w tym: Rivian'a, Gogoro, Turo, Vulog'a czy AppyWay.

Teroplan S.A. to krakowska firma działająca w branży nowych technologii. Zespół od 2008 roku dostarcza innowacyjne i kompleksowe rozwiązania dla transportu publicznego. Współpraca z ponad 1000 przewoźników pozwoliła firmie zdobyć doświadczenie i wiedzę ekspercką w zakresie tworzenia narzędzi takich jak m.in. systemy sprzedaży online oraz do optymalizacji cen biletów. Poza Polską Teroplan oferuje swoje usługi na rynku serbskim i ukraińskim. Teroplan jest twórcą i właścicielem portalu e-podróżnik.pl - największej na polskim rynku wyszukiwarki krajowych i międzynarodowych rozkładów jazdy.

Od 2017 roku Teroplan, pod marką Hoper, realizuje także innowacyjną usługę krajowych przejazdów door-to-door. W tym międzymiastowym transporcie to pasażer, a nie przewoźnik wskazuje dokładny adres rozpoczęcia i zakończenia podróży. Flota 9-osobowych minivanów umożliwia realizację kursu w standardzie samochodu osobowego i zasięgu autobusów dalekobieżnych.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)