Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ABC Data myśli o aktualizacji strategii

0
Podziel się:

Przy okazji publikacji raportu za III kwartał ABC Data obniżyła tegoroczne skonsolidowane prognozy do 5,54 mld zł na poziomie przychodów i do 74,8 mln zł na poziomie EBITDA.

ABC Data myśli o aktualizacji strategii
(Emily2k/Dreamstime)

ABC Data rozważa aktualizację obecnej strategii, jednak ewentualne zmiany będą _ ewolucyjne _, a nie _ rewolucyjne _ - poinformowali przedstawiciele spółki. Grupa oczekuje, że w wynikach 2015 r. widoczne będą efekty działań z kolejnych rynków zagranicznych, na których marże są wyższe od krajowych.

_ Mamy aktualną strategię, ogłoszoną 1,5 roku temu, która nie jest zła. Wymaga jednak pewnego liftingu. Trwają dyskusje o jej aktualizacji, bo rynek, spółka, ceny, marże i gracze rynkowi się zmieniają. Strategia na kolejne lata będzie raczej ewolucyjna niż rewolucyjna _ - powiedziała na konferencji Ilona Weiss, wiceprezes spółki.

Weiss od nowego roku obejmie funkcję prezesa ABC Data. W październiku mówiła PAP, że pod koniec stycznia 2015 r. przedstawi cele biznesowe i pomysły na spółkę.

Przy okazji publikacji raportu za III kwartał ABC Data obniżyła tegoroczne skonsolidowane prognozy do 5,54 mld zł na poziomie przychodów i do 74,8 mln zł na poziomie EBITDA.

_ Zdecydowaliśmy się skorygować podaną w maju prognozę. Powodem są głównie zdarzenia jednorazowe jakie miały miejsce w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2014 r. oraz szacunki co do wyników w IV kwartale _ - powiedziała wiceprezes.

_ Naszym zdaniem one-offy się skończyły, ale przy planowanych 5,5 mld zł obrotu i dużej liczbie transakcji wykonywanych każdego dnia, trudno wykluczyć je w 100 proc. Główne zdarzenie jednorazowe to odpisy na należności w spółce czeskiej - zostały one w 100 proc. odpisane _ - dodała.

Po trzech kwartałach 2014 r. zysk netto grupy ABC Data wynosi 20 mln zł. EBIT grupy sięga 41,6 mln zł, EBITDA 43,2 mln zł, a przychody 3,9 mld zł.

_ Zakładamy, że IV kwartał będzie dobry. Patrzymy na wykonanie z pierwszych tygodni i produkty, które się sprzedają. Wśród nich jest więcej tych wyżej marżowych. Wszystkie kraje zaczynają +dowozić+ swoje parametry i ceny, co będzie kontrybuowało w IV kwartale _ - powiedział prezes Norbert Biedrzycki.

Na pytanie o perspektywy na 2015 r., Weiss odpowiedziała: _ Mówiliśmy wcześniej, że 2014 r. jest okresem, który przygotuje nas do przyszłych wzrostów. W 2015 r. powinna pojawić się kontrybucja z rynków, na które weszliśmy dwa lata temu, jak Rumunia, czy Niemcy, a na rynkach zagranicznych marże są wyższe niż Polsce. Rosną nam grupy produktowe, na których marże są wyższe od przeciętnych. Trwają prace budżetowe na przyszły rok i długoterminowe, na razie jest za wcześnie, by mówić o detalach _.

W ciągu trzech kwartałów 2014 r. zysk netto spółki dominującej, z którego ABC Data wypłaca dywidendę, wzrósł o 28,7 proc. do 32,3 mln zł.

_ Podtrzymujemy politykę dywidendową, która mówi, że co najmniej 50 proc. zysku ze spółki dominującej trafia do akcjonariuszy w formie dywidendy. Jaka to będzie kwota, jeszcze nie podajemy _ - powiedziała Weiss, pytana o wypłatę dywidendy z tegorocznego zysku.

Za 2013 r. ABC Data przeznaczyła na dywidendę 45,7 mln zł, czyli 0,36 zł na jedną akcję. Na kwotę dywidendy składało się 36,3 mln zł zysku netto za 2013 rok, 1,4 mln zł kapitału zapasowego z zysku z lat ubiegłych oraz 8 mln zł kapitału rezerwowego.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)