Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Amica negocjuje przejęcie Fagora. Ma konkurentów

2
Podziel się:

Rozmowy w sprawie pozyskania praw do marki Fagor są na zaawansowanym etapie - informuje Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amiki. Dla jednego z najbardziej znanych polskich producentów sprzętu AGD przejęcie byłoby furtką na rynek hiszpański.

Polski producent AGD chce bardziej zainstnieć za granicą.
Polski producent AGD chce bardziej zainstnieć za granicą. (Michał Dyjuk/Reporter)

- Jesteśmy, mam wrażenie, na dosyć zaawansowanym etapie i w tym roku poinformujemy o rezultacie negocjacji - zapowiedział wiceprezes podczas konferencji prasowej. Dodał, że w rozmowach spółka ma co najmniej jednego lub dwóch konkurentów.

Kocikowski przypomniał, że prawa do marki są w rękach firmy będącej w stanie upadłości. Dlatego Amica chce, by "wróciły" one do grupy Mondragon i mogły być od niej "wydzierżawione".

W lipcu Amica informowała, że przystąpiła do rozmów z hiszpańskim kontrahentem dysponującym prawami do marki Fagor, mających na celu nabycie licencji do marki.

To kolejne podejście do przejęcia praw do marki znanej w krajach takich jak Hiszpania, Portugalia czy Francja. Jak pisaliśmy w money.pl, Amica złożyła Hiszpanom ofertę już 30 listopada. Jednak po kilku miesiącach polska strona zrezygnowała z dalszych rozmów.

Zobacz także: Jedyny taki magazyn. Amica uruchomiła inwestycję za 57 mln zł

Przypomnijmy, że wtedy chodziło dokładnie o przejęcie od hiszpańskiej spółki Edesa Industrial S.L. (w upadłości) linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD pod marką Fagor. Całkowita cena transakcji miała wynieść 5 mln euro. Amica oceniała, że potencjalne przejęcie marki Fagor to furtka na rynek hiszpański i potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat.

Największy polski producent AGD (głównie kuchni i piekarników), 74 proc. przychodów w tym roku osiągnął na ponad 50 rynkach zagranicznych, w tym przede wszystkim na zachodzie Europy (43 proc. przychodów). Swoje wyroby sprzedaje m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Francji pod markami Gram, Hansa, CDA i Sideme. Na celowniku ma m.in. Hiszpanię, a także Włochy i kraje Beneluksu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
donald
6 lat temu
amica wyzyskuje ludzi ale o tym cichoo bo pieniądze idą pod stołem........
Cisza przed b...
6 lat temu
BIOTON !!!. Spółka odleszczona, teraz czas na wielkie odreagowanie, i powrót do dalszej Hossy.