Polski rynek reklamowy wzrośnie w 2007 roku o 11-12 proc., ocenia zarząd Agory w komentarzu do wyników finansowych za III kw. br. Prognoza sprzed trzech miesięcy mówiła o 10-proc. tempie wzrostu.
Według najnowszych szacunków Agory, szybciej niż oczekiwano wzrosną w całym 2007 roku wydatki na reklamę w dziennikach (4-5 proc.), telewizji (15-16 proc.) oraz reklamie zewnętrznej (14-15 proc.). Niższą dynamikę wzrostu, niż poprzednio oczekiwano, zanotują radiostacje (6-7 proc.). Wydatki na reklamę w magazynach i internecie mają rosnąć zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami Agory, czyli odpowiednio o 4 proc. i 40 proc.
"W okresie styczeń-wrzesień 2007 r. udział 'Gazety Wyborczej' w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł prawie 42 proc. i utrzymał się na poziomie roku ubiegłego. W tym samym czasie udział 'Dziennika' wyniósł 6 proc., a udział 'Faktu' 6 proc. i spadł o około 1 pkt proc." - czytamy w komunikacie spółki.
Udział bezpłatnego dziennika "Metro" w rynku reklamowych dzienników wyniósł w okresie styczeń-wrzesień wzrósł do 3 proc.
W I-III kw. grupa Agora miała narastająco 73,83 mln zł zysku netto wobec 17,36 mln zł zysku w analogicznym okresie 2006 r. Obroty wyniosły odpowiednio 919,87 mln zł wobec 834,30 mln zł.