Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora podtrzymuje możliwość spowolnienia wzrostu przychodów

0
Podziel się:

Agora, pomimo rebrandingu Idei i wrześniowych wyborów, podtrzymuje możliwość spowolnienia wzrostu przychodów w drugim półroczu, po tym jak w pierwszej połowie roku sprzedaż grupy wzrosła o blisko 30 proc.

Na pytanie PAP, czy Agora podtrzymuje zapowiedzi, że w drugim półroczu nie będzie utrzymana wysoka dynamika wzrostu przychodów grupy, jaka była w pierwszym półroczu, Wanda Rapaczyńska, prezes spółki odpowiedziała: "Podtrzymujemy to, co podawaliśmy w raporcie za drugi kwartał 2005 roku"

W komentarzu do wyników za drugi kwartał Agora sygnalizowała, że nie należy oczekiwać utrzymania wysokiej dynamiki wzrostu przychodów w drugiej połowie 2005 roku.

Przychody grupy wrosły po dwóch kwartałach tego roku o 29,7 proc. do 615,9 mln zł.

Według spółki duży wzrost przychodów w pierwszym półroczu wynikał m.in. z niskiej bazy, ponieważ specjalne projekty wydawnicze zostały wprowadzone dopiero w czerwcu 2004 roku i przychody z nich nie miały dużego wpływu na wyniki pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Zdaniem Rapaczyńskiej, rebranding Idei nie wpłynie na przyspieszenie wzrostu rynku reklamowego w 2005 roku.

"Podtrzymaliśmy szacunki wzrostu rynku reklamowego na poziomie 10 proc. w 2005 roku. Oceniamy, że wydatki na media Idei w 2005 roku nie zmienią się szczególnie w tym roku, ewentualne zmiany przewidujemy w 2006 roku" - powiedziała prezes.

Polska Telefonia Komórkowa Centertel rozpoczęła od września kampanię reklamową wprowadzającą markę Orange do Polski. Od 19 września nastąpi oficjalna zmiana marki Idea na Orange.

Rapaczyńska nie chciała skomentować, czy można oczekiwać korzystnego wpływu kampanii wyborczej na wyniki Agory.

"Wyniki trzeciego kwartału publikujemy 4 listopada i nie komentujemy ich przed datą upublicznienia" - powiedziała Rapaczyńska.

epo/ osz/ * P A P * Polska Agencja Prasowa P A P Polish Press Agency * P A P *

  • Depesza nr 3

2005-09-15

16:29:00

GIEŁDA-SPÓŁKA-SPOŻYWCZY-HOOP-WYNIKI

Hoop chce poprawić tegoroczne wyniki

Producent napojów Hoop zamierza w tym roku znacznie poprawić wyniki, szczególnie wynik na działalności operacyjnej. Do końca października planuje zakończyć formułowanie strategii działania na najbliższe trzy lata.

"Chcemy, by w tym roku wyniki były znacznie lepsze niż rok temu. Zdecydowanie chcemy poprawić wynik na działalności operacyjnej. Chcemy też, by do końca roku w każdym kwartale wyniki były lepsze od ubiegłorocznych" - powiedział PAP Tomasz Jankowski, dyrektor finansowy Hoop.

W 2004 roku, w wynikach skonsolidowanych, spółka wykazała stratę na działalności operacyjnej w wysokości 16,5 mln zł. Strata na poziomie netto wyniosła ponad 15 mln zł, zaś przychody 500,4 mln zł.

Po dwóch kwartałach tego roku wyniki grupy były już dodatnie. Zysk operacyjny wyniósł 13,4 mln zł, zysk netto 4,1 mln zł, a przychody 269,9 mln zł.

Jankowski poinformował, że do końca października zostanie przygotowana strategia działania na najbliższe trzy lata.

"Niedługo rozpoczniemy przygotowywać strategię na najbliższe trzy lata. Do końca października chcemy przyjąć większość elementów tej strategii" - powiedział Jankowski.

Dodał, że obecnie spółka nie planuje nowych przejęć, choć nie wyklucza ich w przyszłości.

"Nie oczekuję w najbliższych miesiącach większej fuzji lub przejęcia, choć spółka śledzi sytuację na rynku i jeśli będzie jakaś propozycja, będziemy starali się w tym uczestniczyć. Na pewno jesteśmy gotowi, aby uczestniczyć w konsolidacji rynku napojowo-wodnego" - ocenił Jankowski.

Na początku tego roku Hoop podjął starania przejęcia innej spółki z branży - Helleny. Według Jankowskiego, ten proces został na razie wstrzymany.

"Plan był taki, że chcieliśmy przejąć markę i ewentualnie większą część rynku Helleny. Na razie nie udało się tego zrobić i czekamy co będzie dalej" - powiedział.

Od listopada ubiegłego roku spółka przeprowadziła kilka ważnych zmian, w ramach procesu restrukturyzacji. M.in. zatrudniono nowe osoby na kluczowych stanowiskach, zredukowano ilość pracowników i wprowadzane są nowe techniki zarządzania.

"W najbliższym czasie będziemy analizować strukturę organizacyjną i strategie dotyczące poszczególnych produktów. Przeprowadziliśmy ostatnio badania rynkowe, jak klienci postrzegają nasze produkty i jakie mają oczekiwania. W oparciu o te dane będziemy planowali działania na najbliższe lata" - powiedział Jankowski.

Spółka HOOP rozpoczęła działalność w 1992 roku w Bielsku Podlaskim od produkcji pierwszych napojów Hoop. Obecnie posiada zakłady produkcyjne w Bielsku Podlaskim oraz w Tychach i dzierżawi od swojej spółki zależnej zakład w Grodzisku Wielkopolskim.

Hoop chce, w ciągu najbliższych kilku lat, stać się liderem na rynku wody mineralnej i zamierza zwiększyć udział w rynku do 15-17 proc.

W grudniu 2003 roku spółka nabyła 50 proc. udziałów w rosyjskiej spółce produkcyjnej Megapack z siedzibą w Rosji. Megapack zajmuje się produkcją napojów oraz wody mineralnej, w tym napojów pod markami Hoop, Arctic oraz Hooch.

giełda
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)