Agora przygląda się możliwościom akwizycji na całym rynku medialnym - poinformował prezes spółki Piotr Niemczycki. Wśród analizowanych celów do akwizycji może być TV Puls.
_ Będziemy patrzyli na możliwości akwizycji we wszystkich mediach w obrębie naszej działalności, jak i innych segmentach _ - powiedział prezes.
Pytany, czy Agora jest zainteresowana kupnem TV Puls i czy przeprowadziła badanie tej stacji Niemczycki odpowiedział: _ Każdą rzecz analizujemy _.
Agora chce dalej przejmować m.in w internecie i outdoorze. _ Będziemy zwiększać liczbę serwisów. Agora chce być jednym z liderów na rynku internetu. Jesteśmy aktywni w poszukiwaniu partnerów i współpracy, w poszukiwaniu akwizycji, jeśli będą wartościowe dla spółki _ - powiedział prezes.
_ Reklama zewnętrzna jest jednym z segmentów, w którym chcemy inwestować i w którym chcemy być aktywnym podmiotem w procesie konsolidacji _ - dodał.
Pytany o wielkość środków, które Agora może przeznaczyć na akwizycje odpowiedział, że na koniec 2008 roku grupa miała 124 mln zł w gotówce. _ Nie uwzględniłem tu potencjału kredytowego w związku z tym, że sytuacja jest niepewna _ - powiedział.
Przychody ze sprzedaży reklam internetowych grupy Agory wzrosły w ubiegłym roku o 74,2 proc. do 47,9 mln zł. Sprzedaż ogłoszeń w wortalach zwiększyła się o 26,5 proc. do 18,6 mln zł.
Przychody grupy AMS w 2008 roku wzrosły o 10,9 proc. o 189,7 mln zł. Przychody z internetu stanowiły 6 proc. przychodów grupy Agory w 2008 roku. Reklama zewnętrzna stanowiła 14 proc. sprzedaży grupy.
Główne przychody grupy w ubiegłym roku stanowiły wpływ z _ Gazety Wyborczej _, które stanowiły 51 proc. całości. Pozostałe przychody to m.in czasopisma (9 proc.), radio (7 proc.), kolekcje i usługi poligraficzne (po 5 proc.), _ Metro _ (3 proc.).
Niemczycki podtrzymał wcześniejszy poprzedniego prezesa AGory Marka Sowy, że większość przychodów grupy Agory za ponad 2 lata pochodzić będzie z działalności niegazetowej.