Agora uważa, że ocena planów i pozycji reklamowej nowego dziennika ogólnopolskiego "Polska", wydawanego przez Polskapresse, będzie możliwa za kilka miesięcy.
"Polskapresse przedstawiło ambitne plany czytelnicze i nakładowe w stosunku do nowego tytułu, który powstał w oparciu o sześć regionalnych gazet należących do wydawcy" - podała Agora w komunikacie.
"W opinii spółki ocenę realizacji tych planów i pozycji reklamowej nowego tytułu będzie można dokonać za kilka miesięcy, kiedy okaże się czy ogólnokrajowej formule nowej gazety opartej na niewielkiej liczbie regionalnych tytułów uda się przyciągnąć ogólnopolskich czytelników i jednocześnie utrzymać istniejących lokalnych odbiorców" - dodaje spółka.
_ Agora podkreśla, że ostatni rok pokazał, iż "Gazeta Wyborcza" jest silną marką, a na przykładzie wejścia na rynek "Dziennika" widać, że wejście nowego tytułu wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. _"Ostatni rok pokazał, że +Gazeta+ to silna marka - głęboko zakorzeniona gazeta ogólnopolska i lokalna o bardzo dobrej reputacji i rzeszy lojalnych czytelników. Przykład +Dziennika+ wskazuje również, że wprowadzenie na rynek nowego tytułu ogólnopolskiego wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi, a osiągnięcie sukcesu czytelniczego i finansowego na tak
konkurencyjnym rynku wymaga czasu i nie jest oczywiste" - podała spółka.
"Spółka na bieżąco monitoruje otoczenie konkurencyjne na rynku mediów i elastycznie przystosowuje do niej swoje strategie rynkowe" - podano.
Z danych opublikowanych w środę przez Polskapresse, wydawcę dziennika "Polska" wynika, że średnia sprzedaż tytułów tego dziennika w tygodniu 15-20 października, czyli pierwszym tygodniu od startu, wyniosła 367.961 egzemplarzy.
Wcześniej przedstawiciele Polskapresse mówili, że w tygodniu nakład dziennika "Polska" będzie wynosił 600-700 tys. egzemplarzy, zaś w piątki - nie tylko nakład, ale nawet sprzedaż może wynieść jeden milion.