Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Akcje AmRest na sprzedaż. Warburg Pincus wychodzi z inwestycji

0
Podziel się:

Pakiet akcji inwestora jest warty ponad miliard złotych.

Akcje AmRest na sprzedaż. Warburg Pincus wychodzi z inwestycji
(Osmar Valdebenito / Flickr (CC BY-SA 2.0))

Największy akcjonariusz spółki AmRest, która w formie franczyzy zarządza w Polsce restauracjami KFC, Pizza Hut i Starbucks, sprzedaje wszystkie udziały. Ich wartość rynkowa przekracza miliard złotych.

Warburg Pincus zawarł wiążącą umowę w sprawie zbycia 6 726 790 akcji AmRestu, stanowiących 31,71 proc. wszystkich wyemitowanych papierów wartościowych. Przed 14:00 cena jednej akcji na giełdzie w Warszawie wynosiła 168 zł. Wartość całego sprzedawanego pakietu to niewiele ponad 1,1 mld zł.

Notowania akcji AmRest na przestrzeni ostatnich 10 lat

Wydaje się to być dobry moment na zrealizowanie zysków. Jedna akcja w 10-letniej historii notowań na GPW nigdy nie była tak wysoko wyceniana. W debiucie w kwietniu 2005 roku kurs wynosił 24 zł. Obecna cena jest dokładnie 7-krotnie większa.

W komunikacie AmRest czytamy, że Warburg Pincus postanowił dokonać przeglądu strategicznych opcji dotyczących posiadanych przez niego akcji AmRest. W rezultacie zawarł wiążącą umowę, która po spełnieniu lub uchyleniu wszystkich określonych w niej warunków doprowadzi do pośredniego zbycia 6 726 790 akcji, uprawniających do 6 726 790 głosów na walnym zgromadzeniu oraz stanowiących 31,71 proc. kapitału zakładowego oraz ogólnej liczby głosów w spółce.

Po dokonaniu rozważanego zbycia akcji spółki grupa Warburg Pincus przestanie być udziałowcem (bezpośrednim lub pośrednim) AmRest. Pozostałymi największymi akcjonariuszami są fundusze emerytalne, w których rękach jest co najmniej 40 proc.

źródło: Money.pl na podstawie danych AmRest

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio marek takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)