Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Alma Market nadal ma straty. Rosną jednak przychody

0
Podziel się:

Grupa Alma Market w III kwartale 2011 miała 2,65 mln zł straty netto wobec 3,31 mln zł straty w analogicznym okresie 2010 roku.

Alma Market nadal ma straty. Rosną jednak przychody
(almamarket.pl)

Grupa Alma Market w III kwartale 2011 miała 2,65 mln zł straty netto wobec 3,31 mln zł straty w analogicznym okresie 2010 roku. Strata operacyjna grupy wyniosła w III kwartale 322 tys. zł wobec 351 tys. zł straty EBIT w III kwartale 2010. Przychody grupy wzrosły do 335,7 mln zł z 296,6 mln zł rok wcześniej.

Po trzech kwartałach 2011 roku grupa Alma Market ma 1,02 mld zł przychodów, 6,87 mln zł zysku operacyjnego i prawie 2,6 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

W analogicznym okresie 2010 roku przychody wyniosły 877,9 mln zł. Spółka miała 0,8 mln zł straty EBIT i 12 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

Alma podała, że wyniki operacyjne IV kwartału, najlepszego w branży detalicznej, powinny znacząco wpłynąć na poprawę wyników spółki dominującej i grupy.

Spółka dominująca, Alma Market SA, po trzech kwartałach zwiększyła przychody ze sprzedaży o 7 proc., a wskaźnik marży brutto poprawił się o 1,3 proc. rdr.

_ Przyrost wartości tego wskaźnika jest efektem ustawicznie prowadzonych działań w kierunku poprawy warunków handlowych oraz stymulacji zmian w zakresie struktury asortymentowej sprzedawanych produktów w kierunku zwiększenia udziału sprzedaży towarów generujących wyższe marże handlowe _ - napisano w komentarzu.

_ Utrzymanie trendu wzrostowego w zakresie wielkości sprzedaży przy jednocześnie wyższej wartości wskaźnika marży brutto, w perspektywie kolejnych kwartałów, będzie pozytywnie wpływać na wielkość wypracowywanego przez spółkę dominującą zysku brutto _ - dodano.

Alma Market otworzyła od początku roku cztery nowe delikatesy, realizując tym samym plany na cały rok.

Spółka planuje rozwijać sprzedaż internetową. Szacuje, że w 2011 roku przychody ze sprzedaży internetowej wyniosą około 50 mln zł.

W III kwartale Krakowski Kredens otworzył trzy nowe obiekty, zwiększając sieć do 37 punktów.

Paradise Group ostrożnie podchodzi do rozwoju sieci handlowej. Spółka nie wyklucza wycofania się ze sprzedaży nierentownych marek.

_ Zarząd spółki dominującej ocenia pozytywnie dotychczasową realizację przyjętej strategii rozwoju spółek Grupy. W perspektywie 2011 roku, spółki Grupy prowadzą politykę zrównoważonego rozwoju oraz kontynuowane są działania dalszej poprawy efektywności funkcjonowania i wewnętrznej konsolidacji zasobów celem dalszego rozwoju w kolejnych latach. Jednak skala tego rozwoju uzależniona będzie od sytuacji makroekonomicznej kraju i związanej z nią wielkości dochodów rozporządzalnych konsumentów _ - napisano w komentarzu zarządu.

Porównaj na wykresach spółki i indeksy

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)